המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    בחילות
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    בחילות בוקר בהריון (הגדל)

    כך תשרדי את בחילות הבוקר בהריון

    29/10/2018
    זה אולי לא יעודד אותך, אבל בחילות, (שלעיתים גם מלוות בהקאות ולפעמים לא), הן תופעה נפוצה מאוד בקרב נשים בהריון, בעיקר בשליש הראשון. אפשר להפחית את הבחילות מעט את הבחליות ולסייע מעט להעביר את התחושה הרעה.
    בחילות בוקר בהריון (הגדל)
    למוצרים של כצט

     בחילות והקאות הן תופעות נפוצות בשליש הראשון של ההריון. שמירה על תזונה נכונה, שתייה מרובה ונטילת ויטמין B6 יסייעו לכן לעבור את התקופה הקשה


    כל כך חיכית לרגע הזה שבו גילית שאת בהריון, אבל במקום "לפרוח ולהיות זוהרת" התחלת התעוררת בבוקר והתחלת להרגיש בחילות ורצון להקיא. זה אולי לא יעודד אותך, אבל בחילות, (שלעיתים גם מלוות בהקאות ולפעמים לא), הן תופעה נפוצה אצל למעלה מ-60% מהנשים בהריון. בדרך כלל הבחילות מתחילות על הבוקר כשקמים מהשינה ולכן מכנים אותן "בחילות בוקר", למרות שהן יכולות להימשך כל היום. ולמרות זאת הבשורות הטובות הן שלרוב הבחילות יחלפו אחרי השליש הראשון. בינתיים, יש כמה דברים שתוכלי לעשות כדי להקל על התחושה הלא טובה:

    • בבוקר 

      קחי את הזמן שלך לפני שאת יוצאת מהמיטה. אם את נוהגת לקום בשעה קבועה, הזיזי את השעון חצי שעה קודם לכן כדי שתוכלי לקחת את הזמן ולקום לאט לאט. מומלץ גם להחזיק קרקרים או ביסקוויטים סמוך למיטה ולאכול אותם מייד כשאת מתעוררת עוד לפני שאת מרגישה בחילה.
      דרך נוספת להקל על תחושת הבחילה היא לקחת טבלית ויטמין B6 בבוקר. נטילת ויטמין B6 (המכונה גם פרוקסידין) מדי יום בשליש הראשון של ההריון מקלה על תחושת הבחילה. על פי המלצות הרופאים, נשים בהריון צריכות לצרוך של 1.9 מ"ג ויטמין B6 ביום על מנת לייצר נוגדנים, כדוריות דם ותאי עצב הדרושים להתפתחות התקינה של העובר. לעומת זאת כדי להתגבר על הבחילות וההקאות במהלך ההריון יש לצרוך כמות גדולה יותר של ויטמין B6שיספק את הכמות הדרושה. מומלץ לקחת בין 1-3 טבליות ביום.
    • במהלך היום


      הקפידי על אכילת מנות קטנות במשך היום, כדי שלא תהיה רעבה מדי או מלאה מדי. קיבה ריקה או מלאה מדיי עלולה לגרום לתחושה לא טובה העלולה להוביל לבחילות והקאות. עוד דרך שתוכלי למנוע תחושה של קיבה מלאה או ריקה מדיי היא לשתות חצי שעה לפני או אחרי הארוחה אבל לא בזמן הארוחה.
      בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מומלץ לחטוף תנומה אחרי הארוחה, זה רק יוסיף על תחושת הכבדות והחוסר נוחות.
      הימנעי מלאכול מזונות שעושים לך "לא טוב" – בעיקר מזון מטוגן או שמן. בגלל החשיבות של ויטמין B6 המפחית את תחושת הבחילה כדאי לצרוך גם מזונות המכילים את הויטמין כגון: אגוזים, בשר, דגים.

    עוד דברים שתוכלי לעשות כדי להקל על הבחילות

     

    בחילות בזמן ההריון משפיעות עלייך גם מבחינה נפשית וכמובן גם פיזית. כדאי שתיקחי בחשבון שיש מספר שינויים באורח החיים שלך שעלייך לעשות, על מנת להקל על הבחילות. אם הבחילות וההקאות ממשיכות גם אחרי השליש הראשון של ההריון, חשוב שתפני לרופא הנשים ותצייני זאת בפניו, על מנת שיבדוק אותך ויוודא שאכן הבחילות נגרמות רק מההריון ולא בשל בעיה רפואית אחרת.

    ישנן מספר פעולות שיכולות למנוע החמרה של בחילות והקאות:

    • הימנעי מאכילת מזון חריף, מתובל מדיי או שמן
    • אם ריחות הבישול והטיגון עושים לך בחילה, רצוי שתימנעי מהם בטרימסטר הראשון של ההריון. בחרי מזונות קרים על פני מזונות חמים שדורשים בישול/טיגון
    • ערכי רישום ותעדי מתי את מרגישה טוב ומתי את חשה בחילה, כך תוכלי לראות אם יש דבר מסוים שגורם לך לבחילה
    • הוסיפי חתיכות לימון לתה קר או למים מוגזים על מנת להקל על הבחילות. אפשר גם לשתות תה ג'ינג'ר, שידוע בסגולותיו הייחודיות.
    • ולמרות שזה נשמע כמו קלישאה, נסי לנוח עד כמה שניתן וללכת לישון מוקדם יחסית על מנת לצבור מספיק כוחות ליום שלמחרת.

    כתבות נוספות בנושא

    חומצה פולית בהריון

    "הריון זו לא מחלה" אוהבים לצטט חברים ובני משפחה, אך למרות זאת השליש הראשון שלו יכול להיות לא קל. יחד עם זאת כדאי להכיר את תופעות להוואי שמצפות לך בתקופה זו ואת כל הכלים שעומדים לרשותך למען המשך הריון תקין ובריא
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד