ההבדל בין שטיפה אינטימית וסבון רגיל

18 ביולי 2018

לעור הפנים מגיע סבון או תרחיץ מיוחדים המותאמים לצרכיו המיוחדים, כך גם לאזור האינטימי יש דרישות משלו. מדוע כדאי להעדיף שטיפה אינטימית על פני סבון רגיל ואיך משתמשים בה נכון?

הכלל הכי חשוב בשמירה על היגיינה נשית, בייחוד בימי הקיץ החמים, היא להקפיד על מקלחות וניקיון של האזור האינטימי. יש מי שמסתפקת ברחצת הגוף כולו בסבון רגיל (מוצק או נוזלי), אל-סבון ויש מי שמשתמשת בשטיפה אינטימית לרחצה וניקיון של האזור האינטימי כמו למשל השטיפות של “פמינה” מבית כצט. כל אחת לפי בחירותיה והעדפותיה האישיות. אז מה בעצם ההבדל בין שטיפה אינטימית לסבון רגיל?

מה בעצם קורה שם למטה?

לפני שנכנסים לסוגיית הניקיון כדאי להדגיש שלגוף יש דרך טבעית לנקות את הנרתיק ולהגן עליו. זהו בעצם תפקידן של ההפרשות הואגינליות. מעבר לכך, בנרתיק, ממש כמו במערכת העיכול, יש נוכחות של חיידקים טובים המסייעים לתפקוד תקין והגנה. החיידקים האלה מפרקים חומר בשם גליקוגן המצוי בתאים המצפים את הנרתיק לחומצה לקטית השומרת על כך שנוזלי הואגינה יהיו מעט חומציים. רמת החומציות הפיסיולוגית באזור הנרתיק היא 3.8-PH 4.5 והיא זו שמגנה מפני זיהומים.
גירויים בנרתיק, תחושת צריבה ועקצוץ, תופעות אשר נשים רבות סובלות מהן, נגרמות בגלל חוסר איזון בקטריאלי באזור הנרתיק ושינויים ברמת ה-PH.
הפרת האיזון החומצי בנרתיק וכמות גדולה יותר של הפרשות וגינליות נגרמות בגלל נוכחות משתנה של הורמונים (גלולות, תרופות הורמונליות) וגם בגלל המחזור החודשי על שלביו השונים, היריון וקיום יחסי מין. גם בגדים צמודים מדי ותחתונים מבדים סינטטיים משפיעים על האיזון הבקטריאלי בנרתיק משום שהם חוסמים את אוורור האזור.

פטרייה בנרתיק, גרד והפרשה מוגברת

השינויים בהפרשות הנרתיקיות הם טבעיים אבל אם הם מלווים בריח רע, צבע חריג, שינוי מהותי בכמות או תחושות של גרד, נפיחות ואודם – מדובר במטרד שיכול להעיד על זיהום חיידקי או פטרייתי. במקרה כזה מומלץ לפנות לרופא לבירור וטיפול, אך שמירה על היגיינה נשית יכולה למנוע מצבים כאלה, להקל על הסימפטומים ולסייע בטיפול.

 

סבון או שטיפה אינטימית?

כמו שיש סבון פנים שמותאם לעור הרגיש והעדין של הפנים, כך גם יש שטיפה אינטימית שמותאמת במיוחד לאזור האינטימי שלו דרישות ושיגעונות משלו. השטיפות האינטימיות מתאפיינות בהרכב חומרים עדין יותר מאשר זה שבסבון רגיל, רמת החומציות בהן נמוכה או זהה לרמה הפיסיולוגית בנרתיק, והן מועשרות בחומרים טבעיים נוגדי דלקת ופטריות וחומרים שמרגיעים את העור ומקלים על תופעות של גירוי וגרד.

בסדרת מוצרי השטיפות אינטימיות של פמינה תמצאנה מוצרים המועשרים בשמן עץ התה, אלווורה, אופליפיחה וחומצה לקטית ומתאימים לשימוש יומיומי. כדי לשמור על היגיינה נשית מחוץ לבית, במיוחד בימי המחזור או כשסובלים מדלקת בנרתיק או פטריה בנרתיק , השתמשנה בשטיפה אינטימית. לפמינה גם מגבוני To Go לניקוי האזור האינטימי. המגבונים נוחים מאוד לשימוש ונשיאה ומבוססים על החומרים הפעילים המצויים בשטיפה האינטימית הקלאסית. כמו כן, בסדרת פמינה ג’ל הרגעה שמתאים לטיפול בדלקות ואגינליות כרוניות.

 

שימוש נכון בשטיפה אינטימית

מומלץ להתאים את השטיפה האינטימית לצרכים שלכן ולגילכן. בסדרת פמינה שטיפות אינטימיות ותחליבי סבון המועשרים במרכיבים טבעיים שונים ומוצרים ייעודיים המתאימים לנערות, כמו פמינה יאנג שפותח במיוחד לצרכיהן ודרישות גופן של מתבגרות ופמינה פלוס המותאם גם לנשים בגיל המעבר.

לפני הרחצה קראו היטב את הוראות השימוש של המוצר.

אחרי השימוש בשטיפה אינטימית ייבשו את האזור קלות וליבשו תחתוני כותנה. מומלץ להימנע ממכנסיים הדוקים מדי במיוחד בקיץ כשמזיעים. כמו כן עדיף להחליף מספר פעמים ביום תחתוני כותנה מאשר להשתמש בפדים העשויים מחומרים סינטטיים, חומרי הלבנה וכימיקלים במיוחד במצב בו יש זיהום נרתיקי.

מומלץ להתרחץ מדי יום ובקיץ אף יותר ולהשתמש בשטיפה אינטימית ייעודית בכל רחצה.

השטיפה האינטימית מיועדת לשימוש חיצוני בלבד ולא לשימוש פנימי.

תפריט נגישות

תפריט ניווטלדלג לתוכן הראשיחלק תחתוןיצירת קשרמפת אתרהצהרת נגישות