המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    ויטמין D
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    ויטמין D בהריון

    ויטמין D בהיריוןמונע בעיות נשימה אצל התינוק

    27/06/2017
    לויטמין D סגולות ידועות, מחקרים רפואיים ממשיכים לחקור את יתרונותיו, ומגלים תרומות ויתרונות נוספים.
    ויטמין D בהריון
    לאחרונה, מדענים גילו שנטילת ויטמין D במהלך ההיריון יכולה למנוע בעיות נשימה בתינוקות



    הרפואה המודרנית לא מסתפקת בסגולות הידועות של ויטמין D ומחפשת כל העת דרכים חדשות בהן ויטמין זה יכול לסייע לנו לשמור על גופנו, למנוע מחלות ולרפא תופעות שונות. לאחרונה מחקר מדעי העלה כי וויטמין D אף יכול לסייע בהגנה על המוח ולעזור במניעת מחלת הפרקינסון.
    מחקר נוסף שהתפרסם לאחרונה בבטאון הרפואי של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (Pediatrics) מצא כי תינוקות שנולדו עם מחסור בויטמין D הם בעלי סבירות גדולה פי 6 לפתח בעיות נשימה וללקות בוירוס ה-RSV הגורם למחלה המכונה ברונכיאוליטיס.


    מהו וירוס ה-RSV?

    וירוס ה-RSV מופיע בעיקר בחורף והוא אחד הגורמים למחלת הברונכיאוליטיס – מחלה שתוקפת את דרכי הנשימה, שהסימפטומים שלה מזכירים אסתמה (קוצר נשימה, שיעול, הפרשות צמיגיות) ושבאופן כללי, עד גיל שנה עלולה להסתבך.

    וירוס ה- RSV גורם לזיהומים בדרכי הנשימה גם במבוגרים אך בעיקר אצל תינוקות, פגים וילדים:

    • פגים ותינוקות קטנים עלולים לפתח דלקות ריאות וסיבוכי נשימה נוספים הכוללים קוצר נשימה וצפצופים בסבירות גבוהה יותר. בתינוקות חולי אסתמה הזיהום נוטה להיות קשה יותר
    • ילדים יפתחו יותר דלקות בדרכי הנשימה העליונות

    הוירוס נמנה על הווירוסים שלא מפתחים נגדו נוגדנים וניתן ללקות בו כמה פעמים. בדרך כלל בהדבקות חוזרות המחלה תהיה קלה יותר. יש הסוברים כי מי שסבל מ-RSV בילדות יהיה בעל נטייה לסבול מאוחר יותר מתופעות של אסתמה וצפצופים.

    הממצאים: ויטמין D מונע בעיות נשימה בתינוקות

    מטרת המחקר הייתה לקבוע האם וכיצד משפיעה רמת הויטמין D שסופגים העוברים במהלך ההריון על נטייתם ללקות בוירוס ה-RSV (האם רמת הויטמין די שלך מתאימה לגילך?)

    על מנת לקבוע כמה ויטמין D קיבלו היילודים ברחם, אספו החוקרים דם מחבל הטבור של 156 יילודים לאחר הלידה. החוקרים בדקו את ריכוזי ויטמין D בדגימות ומצאו כי דם בו הייתה רמה גבוהה של ויטמין D נלקח מיילודים שאימם נטלה תוספי ויטמין D במהלך ההריון. בנוסף מצאו החוקרים כי היילודים אצלם נרשמה רמת הויטמין D הנמוכה ביותר היו בסיכון גבוה פי 6 ללקות ב-RSV בהשוואה ליילודים שרשמו רמה גבוהה של ויטמין D.

    בסה"כ 54% אחוז מהיילודים קיבלו רמה בלתי מספקת של ויטמין D במהלך ההריון. מתוכם 12% פיתחו RSV במהלך שנת חייהם הראשונה.

    הפתרון: נטילת ויטמין D במהלך ההריון

    נטילת תוסף ויטמין D במהלך ההיריון משפרת את רמת הוויטמין בחבל הטבור שמחובר אל התינוק. עורכי המחקר מעריכים כי נטילת ויטמין D חשובה בעיקר בשליש האחרון של ההיריון, כלומר בסמוך ללידה. לפי משרד הבריאות האמריקאי, התצרוכת המומלצת של ויטמין D ליום עבור נשים בהריון היא מינימום 600 יחידות בינלאומיות עד מקסימום של 4,000 יחידות בינלאומיות.

    גם חלב האם נחשב למזון דל בוויטמין D, לכן משרד הבריאות בישראל ממליץ על מתן תוסף לכל התינוקות באופן גורף, מגיל לידה ועד לגיל שנה.

    כיצד לשפר את רמת הוויטמין בגוף?

    ישנן מספר דרכים שבאמצעותן ניתן להעלות את רמת הויטמין בגוף:

    • צריכה ממזון: מספר מזונות מספקים לגוף ויטמין D בכמות נמוכה: שמן דגים, דגי מים עמוקים, צדפות וכבד בקר. גם ביצים, חלב מועשר וירקות ירוקים מכילים ויטמין D, אך ברוב המקרים לא בכמות שיכולה להספיק כדי להגיע לתצרוכת היומית המומלצת. לדוגמה: בפחית שימורים של טונה בשמן יש 105 יחידות בינלאומיות ובביצה יש 20 יחידות בינלאומיות.

    • תוספי תזונה: לחברת כצט מגוון תוספי תזונה המכילים ויטמין D, כדוגמת ויטמין D3 למבוגרים או שילוב של תוספת סידן וויטמין D שמסייעים להשלמה תזונתית של הויטמין ולשמירה על רמה תקינה שלו בגוף.

    • לאחר הלידה: ויטמין D חיוני להתפתחות תקינה של ילדים קטנים. כצט מציעה תוספים ייעודיים לתינוקות, שמתאים גם לתינוקות יונקים וגם לתינוקות הניזונים מפורמולות תחליפי חלב, וכן מוצרי ברזל המספקים לתינוק את כל תצרוכת הברזל הדרושה בצורה מדויקת ונעימה.

    • חשיפה לשמש: הגוף מייצר ויטמין D באופן טבעי בעת החשיפה לקרניים האולטרה סגולות של השמש. לצורך ייצור ויטמין D בכמות מספקת יש להיחשף לשמש ל-20 דקות לפחות בכל יום, בין השעות 10:00-14:00, ללא שימוש במסנני קרינה או בגדים ארוכים. חשיפה מסוג זה תורמת אמנם להפקת ויטמין D אך אינה מומלצת בשל ההנזקים שהיא עלולה לגרום לגוף.

    כתבות נוספות בנושא ויטמין D

    טיפות ויטמין D

    חשיבותם לספורטאים

    אין להמעיט בחשיבות התזונה הנכונה בזמן שיפור הכושר. ספורטאים יודעים זאת ומקפידים לשמור על תזונה נכונה ועל נטילת תוספי מזון מתאימים. מחקרים חדשים מראים כי מי שמתעמל צריך לשים לב לכמות הויטמין המצויה בגופו.
    ויטמין D למבוגרים

    יש לך ויטמין D?

    עובדה ידועה היא שויטמין D החיוני נוצר בגוף עם החשיפה לשמש, אך לא בכל פעם שאתם נחשפים לשמש נוצר בגופכם מספיק ויטמין D. הדבר תלוי בזוית השמש, בשעה ביום, במיקומכם על כדור הארץ ואפילו בסוג העור שלכם. מה עוד משפיע על יצורו ואיך מיטות שיזוף משתלבות בכל הסיפור? הצטרפו אלינו ונפרק את ויטמין D לגורמים
    מי צריך תוסף ויטמין D?

    תבדקו, אולי זה אתם

    תינוקות, נשים הרות, קשישים, אנשים מעל גיל 40, מי שמתגונן מפני קרינת השמש ובעצם – כמעט כולם.
    ויטמין D מסייע לשמירה על בריאות פיזית ונפשית טובה, וחשוב לקחת אותו במיוחד בתקופות שבהן אינכם נחשפים מספיק למקורותיו. על תקופות אלו בכתבה הבאה
    מה הקשר בין ויטמין D ומחלת הפרקינסון?

    הקשר בין ויטמין די ופרקינסון

    יתרונותיו הרבים של ויטמין D כבר ידועים לרובנו: הוא שומר על עצמות חזקות, מגן מפני מחלות, משפר את קרישת הדם. מחקר חדש טוען שוויטמין D יכול לסייע גם במניעת פרקינסון.
    מינון ויטמין די מותאם לכל גיל

    במינון שמומלץ לגילכם?

    ארגוני בריאות ורופאים ברחבי העולם ממליצים על תוסף ויטמין D לבוגרים, תינוקות וקשישים וניתן ליטול אותו בצורה פשוטה ובטוחה, אך האם ניתן לסבול מעודף ויטמין D? כך תדעו מהי כמות הוויטמין המתאימה לכם
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד