המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    ויטמין D
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    ויטמין D בחורף

    החורף כאןויטמין D כבר לקחתם?

    27/01/2018
    בחורף, אין כמו להתכרבל במיטה עם כוס שוקו חם ולא לצאת מהבית. אבל דווקא בתקופה זו בה אנחנו משתדלים להימצא רוב הזמן במקומות חמימים וסגורים חשוב לקחת ויטמין D. כך נגן על העצמות ונתחסן מפני מחלות שונות
    ויטמין D בחורף
    למוצרים של כצט

    החשיפה המועטה לאור השמש בימי החורף יכולה לגרום למחסור בוויטמין D, המכונה גם "ויטמין השמש". לויטמין D יש שלל יתרונות ותועלות, אבל חשוב לדעת שבניגוד לוויטמינים אחרים שנספגים בגופנו באמצעות מזון, ויטמין D מיוצר בגוף בעת החשיפה לשמש. לכן, אמנם החורף בישראל מאופיין בימים רבים של שמש, אך בדרך כלל אנו לבושים בבגדים ארוכים ולכן החשיפה לשמש מועטה יחסית. לשמחתנו, ניתן להשיג את הוויטמין גם בדרכים נוספות.

    בשנים האחרונות עלתה המודעות בקרב האוכלוסייה לקשר שבין חשיפה לשמש ומחלת סרטן העור. ולכן התחלנו להישמר מפני המקור העיקרי של ויטמין זה – השמש, באמצעות מריחת קרמים, ואף הימנעות מחשיפה. כתוצאה מכך, למרות היותנו ארץ שטופת שמש, כ- 30% מכלל האוכלוסייה בממוצע סובלים ממחסור בוויטמין D
    באופן פארדוקסלי, הרצון שלנו להימנע מהשמש, יכול לגרום לנו דווקא לנזק, משום שמחקרים מראים כי חשיבותו של ויטמין D

    כך תבטיחו רמה תקינה של ויטמין D בגופכם

    90% מכמות הוויטמין הדרושה לגופנו מגיעה באמצעות חשיפה לקרני השמש, ורק כ-10% מכמות הוויטמין D מגיעה ממוצרי מזון שונים. אך מאחר ואין לנו דרך לדעת כמה ויטמין הגוף שלנו מייצר בכל חשיפה לשמש, כמו כן, חשיפה ממשוכת לשמש יכולה להיות מסוכנת, עלינו להשלים את צריכת הוויטמין באמצעות תוסף מזון.  
    נטילת תוסף ויטמין D באופן יומיומי ומבוקר מוכחת כבריאה, מומלצת לכל הגילאים, ויכולה להשלים את כמות הוויטמין הרצויה בגופכם.

    המכון הלאומי לרפואה באקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב ממליץ על נטילת הוויטמין בצורה יום יומית במינונים הבאים:

    • עד גיל 50: 200 יחידות בינלאומיות (IU) – טיפה אחת של תוסף ויטמין D למבוגרים.
    • גילאים 51-70: 400 יחידות בינלאומיות (IU) – שתי טיפות של תוסף ויטמין D למבוגרים.
    • מגיל 71 ומעלה: 600 יחידות בינלאומיות (IU) – שלוש טיפות של תוסף ויטמין D למבוגרים.

    כתבות נוספות בנושא ויטמין D

    ויטמין D למבוגרים

    יש לך ויטמין D?

    עובדה ידועה היא שויטמין D החיוני נוצר בגוף עם החשיפה לשמש, אך לא בכל פעם שאתם נחשפים לשמש נוצר בגופכם מספיק ויטמין D. הדבר תלוי בזוית השמש, בשעה ביום, במיקומכם על כדור הארץ ואפילו בסוג העור שלכם. מה עוד משפיע על יצורו ואיך מיטות שיזוף משתלבות בכל הסיפור? הצטרפו אלינו ונפרק את ויטמין D לגורמים
    מי צריך תוסף ויטמין D?

    תבדקו, אולי זה אתם

    תינוקות, נשים הרות, קשישים, אנשים מעל גיל 40, מי שמתגונן מפני קרינת השמש ובעצם – כמעט כולם.
    ויטמין D מסייע לשמירה על בריאות פיזית ונפשית טובה, וחשוב לקחת אותו במיוחד בתקופות שבהן אינכם נחשפים מספיק למקורותיו. על תקופות אלו בכתבה הבאה
    טפטפים לטיפול בצינון ונזלת אצל תינוקות

    ונזלת שלא נגמרת

    הקיץ הישראלי הדביק והלוהט לא משאיר להורים הרבה ברירות, והמזגנים בבית עובדים ללא הפסקה במשך ימים שלמים. המזגן מספק הקלה ומשפר את ההרגשה בצורה מיידית, אבל לאורך זמן גם הוא עלול לגרום למחלות והתקררויות. איך מנצלים נכון את המזגן ודואגים שהילדים לא יתקררו?
    טיפטיפות מוקוליט להפחתת ליחה

    מדריך להורים

    מה ההבדל בין דלקת ריאות נגיפית ודלקת ריאות חיידקית, מהו הטיפול המקובל, למה לא כדאי להזניח ולגשת מיד לרופא, ואיך ניתן להקל על השיעול? כל התשובות לפניכם
    שיעול אצל תינוקות

    סיבות וטיפול

    החורף הגיע ואיתו שלל מחלות שאחת הנפוצות שבהן היא שיעול. אז מה עושים כשהשיעול מתגבר בלילה ולא נותן לכם ולתינוק לישון, איך עוזרים לתינוק להיפטר מהליחה ומאיזה גיל מותר לתת סירופ לשיעול? טיפים להורים
    נזלת תינוקות, צינון ושיעול

    אפשר לעבור אותה בשלום

    אם יצאתם עם הילד לפארק או לג'ימבורי ופגשתם הרבה ילדים, זיכרו שבנוסף לאפשרות למשחק משותף קיימת גם אפשרות של הדבקה במחלות. בעונות המעבר, בהן מתרחשים שינויים חדים במזג האוויר המגבירים את הסיכוי להצטננות, שיעול, חום ומחלות אחרות האפשרות הזאת בעייתית במיוחד.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד