המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    ויטמין D
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    ויטמין D

    ויטמין D מפחית את הסיכון לחלות בסרטןהוכח במחקר

    20/06/2017
    החשש ממחלת הסרטן מעודד רבים לשנות את הרגלי החיים: להימנע מעישון, להגביל את החשיפה לשמש ולאכול אוכל בריא. תופתעו לגלות שגם וויטמין D יכול להפחית את הסיכון שלכם לחלות בסרטן ולחזק את גופכם בצורה טבעית
    ויטמין D

    וויטמין D, שמכונה על ידי רבים "ויטמין השמש", הוא הורמון הנוצר בעת חשיפת תאי העור לשמש. הוויטמין התגלה בשנות ה-20 והכימאי שהצליח לבודד את הוויטמין זכה על התגלית בפרס נובל. בשנים הראשונות השתמשו בוויטמין D כדי לטפל ברככת ילדים, שגורמת להיחלשות עצמות הגוף, לאורך השנים מחקרים מדעיים גילו שוויטמין D חיוני לבריאות ומשפיע על גופנו במגוון דרכים.

    איך ויטמין D משפר את הבריאות?

    • שמירה על עצמות חזקות: תוסף ויטמין D משפר את ספיגת הסידן בגוף. מחסור בוויטמין יכול לגרום להתפתחות לא תקינה של העצמות בקרב ילדים ואוסטיאופורוזיס בקרב מבוגרים. 
    • מניעת השמנה: מחסור בויטמין D מעודד השמנה. הוויטמין  מפחית את הפרשת ההורמון לפטין, המיוצר על ידי תאי השומן ומעורב בבקרת משקל הגוף. 
    • מניעת מחלות: הוויטמין מגן על הגוף מטרשת נפוצה וסוכרת, ומפחית את הסיכון לחלות בהן.

    הוויטמין שנלחם בסרטן

    מלבד תרומתו לבריאות הגוף הכללית, תוסף ויטמין D יכול למנוע סרטן. מחקרים בשנים האחרונות גילו כי ויטמין D מסייע במניעת סוגי סרטן שונים, ביניהם סרטן הלבלב, סרטן השחלות וסרטן הערמונית.

    מחקר שפורסם ב-British Medical Journal בדק את השפעת רמת ויטמין D בגוף על הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס וסרטן פי הטבעת. על פי תוצאות המחקר אנשים בעלי רמות נמוכות של ויטמין D הם בעלי סיכון גבוה ב-40% לחלות בסרטן המעי הגס לעומת אנשים בעלי רמות גבוהות של הוויטמין. המחקר נערך באירופה במשך שש שנים והשתתפו בו 520,000 נבדקים מעשר מדינות שונות, מהם נלקחו דגימות דם בתחילת המחקר.
    בנוסף, המחקר הצביע על קשר בין רמות גבוהות של סידן בגוף, לירידה בסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. חשוב שתדעו: רמות תקינות של ויטמין D משפרות את רמת הסידן בגוף, ונטילת הוויטמין, גם אם לא תשפרו את צריכת הסידן היומית שלכם, תוכל לשפר את רמות הסידן בגופכם.

    מהי כמות ויטמין D שמומלצת לצריכה?

    על מנת לספק לגוף את כמות הוויטמין שנדרשת לו, המכון לרפואה ‭(IOM)‬ באקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב ממליץ לצרוך תוסף יומי של ויטמין D המכיל 200 יחידות בינלאומיות ‭(IU)‬ של ויטמין D עד גיל ‭400 ,50‬ יחידות מגיל 51 עד גיל ‭,70‬ ו־ 600 יחידות מגיל 71 ומעלה.  תוכלו למהול את הטיפות במשקאות שונים: מים, חלב או מיץ פירות. צריכה יום יומית של הוויטמין תסייע לכם לשמור על הגוף ותפחית את הסיכון לחלות בסרטן.

     

    https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional/

    http://www.bmj.com/content/340/bmj.b5500

    כתבות נוספות בנושא ויטמין D

    ויטמין D

    בחנו את עצמכם

    גם בישראל, הנחשבת למדינה שטופת שמש במרבית ימות השנה, אנחנו סובלים ממחסור בוויטמין D, הנוצר מחשיפה לשמש. איך זה יתכן? ימים ארוכים במשרד, קרמים המגנים על העור, גוון עור ועוד. אז איך בכל זאת נגרום לגופנו להשלים את המחסור?
    ויטמין D למבוגרים

    יש לך ויטמין D?

    עובדה ידועה היא שויטמין D החיוני נוצר בגוף עם החשיפה לשמש, אך לא בכל פעם שאתם נחשפים לשמש נוצר בגופכם מספיק ויטמין D. הדבר תלוי בזוית השמש, בשעה ביום, במיקומכם על כדור הארץ ואפילו בסוג העור שלכם. מה עוד משפיע על יצורו ואיך מיטות שיזוף משתלבות בכל הסיפור? הצטרפו אלינו ונפרק את ויטמין D לגורמים
    מי צריך תוסף ויטמין D?

    תבדקו, אולי זה אתם

    תינוקות, נשים הרות, קשישים, אנשים מעל גיל 40, מי שמתגונן מפני קרינת השמש ובעצם – כמעט כולם.
    ויטמין D מסייע לשמירה על בריאות פיזית ונפשית טובה, וחשוב לקחת אותו במיוחד בתקופות שבהן אינכם נחשפים מספיק למקורותיו. על תקופות אלו בכתבה הבאה
    דיכאון, דיכאון וחרדה, דיכאון קליני

    רבים מרגישים לפעמים ש"יום ראשון דיכאון", אך מה ניתן לעשות אם במהלך כל השבוע אתם מרגישים מדוכדכים ועצבניים? כך תדעו אם אתם סובלים מדיכאון ותלמדו כיצד ניתן להתגבר עליו בצורה יעילה
    תוסף תזונה

    מהמזון שאתם אוכלים

    ויטמינים המצויים במזונות השונים חשובים לבריאות ותזונה נכונה. אך חשוב שתדעו שיש מזונות שמפריעים לספיגת ויטמינים בגוף ולכן עלינו לצרוך אותם בנפרד. לעומת זאת מזונות אחרים יש לצרוך ביחד על מנת לשפר את רמת הספיגה בגוף.
    תוספי תזונה

    מי נגד מי

    מאז שמושגים כמו אנטי אוקסידנטים ("הטובים") ו- רדיקלים חופשיים (ה"רעים") חדרו לתודעתנו אנחנו תוהים איזה תוסף תזונה כדאי לנו לקחת כדי להתגונן מפני מחלות המודרניזציה (לחץ, עישון, הפרעות שינה, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה).
    שמירה על בריאות העצם

    המלצות ארגון האוסטאופורוזיס העולמי

    צריכת הכמות היומית המומלצת של סידן - בין אם באמצעות מזון, תוספים, או שילוב של השניים - היא הכרחית לשמירה על חוזק העצם ויכולה למלא תפקיד מכריע במניעת שברים הנובעים מאוסטיאופורוזיס. בכתבה המלצות לצריכה יומית של סידן וויטמין D ומחשבון להורדה.
    מחסור בויטמין D אצל ילדים עלול להוביל להשמנה

    למה כל כך חשוב שיהיה לכם ויטמין D בגוף? כי הוא מסייע למניעת מחלות כגון סרטן, טרשת נפוצה ובריחת סידן, משפר תוצאות ספורטיביות ומונע השמנת יתר בקרב ילדים ומתבגרים
    הקשר בין ןיטמין D והחשיפה לשמש

    אז תוסיפו ויטמין D לתפריט

    אם אתם מבלים את רוב שעות היום במשרד וקרן האור היחידה שאתם רואים היא מבעד לחלון, חשוב שתדעו כי יתכן ואתם סובלים ממחסור בויטמין D.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד