המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    נדודי שינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    כדורי שינה (הגדל)

    טיפול בנדודי שינהכל מה שרציתם לדעת

    31/05/2018
    כמעט כל האוכלוסייה סובלת בשלב זה או אחר בחייה מנדודי שינה. בין אם אתם עוברים תקופה לחוצה ובין אם יש סיבה אחרת בגללה אתם לא נרדמים – אין צורך להמשיך לסבול. כיום תוכלו למצוא בבית המרקחת כדורי שינה ללא מרשם רופא שיסייעו לכם לעבור את הלילה ולקום בבוקר רעננים
    כדורי שינה (הגדל)
    למוצרים של כצט

    כמעט כל האוכלוסייה סובלת בשלב זה או אחר בחייה מנדודי שינה (אינסומניה). בין אם אתם עוברים תקופה לחוצה ובין אם יש סיבה אחרת בגללה אתם לא נרדמים – אין צורך להמשיך לסבול. כיום תוכלו למצוא בבית המרקחת כדורי שינה ללא מרשם רופא שיסייעו לכם לעבור את הלילה ולקום בבוקר רעננים

    שנת לילה טובה חיונית לבריאות הפיזית והנפשית שלכם. רופאים ממליצים על 7-9 שעות שינה ביממה למבוגרים וכולם מסכימים שחשיבותה של השינה רבה, אך מחקרים מראים כי 95% מהאוכלוסייה סובלת מנדודי שינה במהלך חייה. אם גם אתם חווים לילות ללא שינה, כדאי לדעת שישנן תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם שיכולות לסייע לכם מבלי לסכן את בריאותכם.

    נדודי שינה כרונים או הפרעות שינה קצרות מועד? אבחנו את עצמכם

    ישנן כמה רמות של בעיות שינה. יש אנשים שלהם בעיות שינה ארוכות טווח ויש אנשים שלהם בעיות שינה ממוקדות, קצרות טווח. הטיפול עשוי להיות שונה ולכן חשוב לדעת מאיזו בעיה אתם סובלים. 

    נדודי שינה כרונים

    נדודי שינה כרונים הם בעיה הדורשת טיפול. חשוב שתדעו כי שינה מועטה גורמת לדכדוך, תאונות דרכים ופגיעה במערכת החיסונית לאורך זמן ולכן חשוב לטפל בה.
    אם גם אתם חווים את הסימפטומים הבאים, כנראה שאתם סובלים מנדודי שינה כרוניים:

    • אתם מתקשים לישון שלושה לילות לפחות בכל שבוע 
    • אתם סובלים מנדודי שינה במשך חודש לפחות
    • במהלך היום אתם מרגישים עייפים ומתקשים להתרכז

    כדי לטפל בנדודי השינה הכרוניים כדאי לפנות לרופא המשפחה שלכם שיוכל להמליץ לכם על טיפול ארוך טווח ומשמעותי. 

    נדודי שינה חולפים והפרעות שינה קצרות מועד

    נדודי שינה חולפים יכולים להתרחש משלל סיבות כגון מתח נפשי הנגרם מתקופת מבחנים, גירושין או פיטורים ועד למחלות שונות או אכילה לא נכונה. הם יכולים להיגרם אפילו מאירועי חיים משמחים כגון עבודה חדשה או מעבר דירה, אך גם הפרעות שינה תקופתיות יכולים להיות מטרד בחיי היומיום וחשוב לדעת שניתן לטפל בהם.
    נדודי שינה חולפים מוגדרים כבעיות שינה נקודתיות הנמשכות כמה ימים או שבועות ספורים. במידה ואתם סובלים מנדודי שינה(אינסומניה) חולפים תוכלו להיעזר בצמחי מרפא שנמצאים בשוק ומעודדים שינה, בדמיון מודרך ובהרפיה שתעזור לכם להיכנס למצב רגוע יותר או בתרופות ללא מרשם רופא הנמצאות בכל בתי המרקחת.

    כדורי שינה עם מרשם וכדורי שינה ללא מרשם

    קיים מגוון רחב של כדורי שינה הדורשים מרשם רופא. כדורי שינה אלה משפיעים על הפעילות המוחית ומאטים את מערכת העצבים. חלקם מקלים על ההירדמות וחלקם מאפשרים שינה עמוקה לאורך זמן. לחלק מכדורי השינה עם מרשם רופא ישנן תופעות לוואי והחומרים שבהם נחשבים לממכרים, לכן חשוב לגשת לרופא המשפחה ולעיתים אף לרופא מומחה לבעיות שינה כדי לבחור את הכדור הנכון ואת משך הזמן המתאים לשימוש בו. עם זאת, הפרעת שינה היא בעיה אמיתית וחמורה שצריך ל  טפל בה, אל תהססו להתייעץ עם הרופא שלכם בנוגע לכדורי שינה ואל תחששו לקבל טיפול.
    בנוסף לטיפול תרופתי, ישנו גם טיפול במלטונין, גם טיפול זה דורש מרשם רופא. המלטונין הוא שנמצא בגוף באופן טבעי ומסייע בהירדמות. הוא נחשב ליעיל בטיפול בג'ט לג (יעפת) או בטיפול לאנשים הנאלצים לישון בשעות הבוקר. המלטונין אינו ממכר אך יעילותו עדיין נבדקת במחקרים רפואיים.

     

    מעבר לטיפול תרופתי משמעותי הניתן על ידי רופא, ניתן להיעזר גם בכדורי שינה ללא מרשם רופא, הנמצאים בבתי המרקחת ובחנויות הטבע. כדורי שינה אלה מתאימים לטיפול בהפרעות שינה נקודתיות שאינן כרוניות. רוב כדורי השינה ללא מרשם רופא מכילים האנטיהיסטמין, שמעודד תחושת ישנוניות ומפחית את רמות ההיסטמין שגורם לתחושת עוררות בגוף. כדורי שינה כאלו מתאימים למבוגרים ולצעירים מעל לגיל 12 וניתן להיעזר בהם ללא חשש.

    קשה לתפקד ללא שינה, בין אם מדובר בכמה לילות ובין אם מדובר בתופעה ארוכת טווח יותר. אל תשכחו כי קיימים טיפולים שיכולים לסייע לכם ואל תהססו לקפוץ לבית המרקחת או ללכת לרופא.


     

    שינה נעימה!

     

    כתבות נוספות בנושא

    יש כדורי שינה בטוחים שאינם ממכרים

    תבחרו כדור שאינו מסוכן

    קשה לכם להירדם בלילה? כדורי שינה יכולים להיות פתרון לבעיות שינה, בתנאי שיודעים איך להשתמש בהם וממה להיזהר
    סובלים מהפרעות שינה?

    היזהרו לא לעלות במשקל

    אנשים רבים יודעים שהפרעות שינה גורמות לירידה בעירנות במהלך היום, לקשיים בריכוז, לירידה ביכולות הקוגניטיביות ועוד, אך לא כולם יודעים כי הפרעות שינה יכולות לגרום גם לעליה במשקל. לפניכם תמצית ממחקר אחרון שנערך בנושא
    טונייט לטיפול בנדודי שינה

    חלק שני

    כדי לרפא בעיות שינה מתרכז הטיפול בחיזוק מערכת הדם. על מנת לשפר את איכות השינה ואת המעבר מערות לשינה מומלצת אכילת מזונות בעלי אנרגיה מצננת ומרגיעה (כגון שעורה, חיטה, אבטיח ותה ירוק) ועל הימנעות ממזונות בעלי אנרגיה חמה (כמו בשר בקר ואלכוהול) שיכולים לגרום לנדודי שינה.
    טיפול היפנוטי מיטיב עם אנשים הסובלים מהפרעות שינה

    סקירת שיטות טיפול

    זו הכתבה הראשונה בסדרה בה נסקור מגוון של טיפולים פסיכולוגים, הוליסטיים ומשלימים לטיפול ולהתמודדות עם בעיות שינה והפרעות שינה שונות. מקורן של הפרעות שינה רב ושונה מאדם לאדם, קיימות מבחר סיבות שמצריכות חשיבה הוליסטית ואישית לטיפול במתלוננים על נדודי שינה.
    טונייט  - הפרעות שינה זמניות

    השינה היא אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחותנו ולתפקוד מערכות גופנו. מנגנון אבולוציוני שנשמר אצל מרבית בעלי החיים, בעלי הכנף ואצל בני האדם. הפרעות שינה הם שם כולל למגוון בעיות הניכרות בכמות השינה ובאיכותה, במקצבי השינה ובתדירותה, בשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים חריגים והמתרחשים במהלכה, ובמעבר בין מצבי שינה ליקיצה.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כשאנו ישנים, ולצופה מן הצד נדמה כי אנו במצב של שינה עמוקה, מתחוללים במוחנו מספר תהליכים במקביל. גופנו ומוחנו חווים כמה מחזורי שינה; תאי עצב חוברים זה לזה ופועלים כיחידה; ומוליכים עצביים מווסתים את פעילותנו - בין מצבי עירות לשינה.
    לישון טוב

    נולד לכם תינוק חדש? זה לא אומר שאתם חייבים להיפרד לשלום משנת הלילה האיכותית שלכם, לפחות לא לזמן רב. אל תשכחו, חוסר שינה מתמשך עלול לפגוע בתפקודכם.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כמחצית מבני ה- 60 פלוס סובלים מנדודי שינה ויש לכך כמה פתרונות יעילים. מבוגרים שישנים היטב זוכים לבריאות נפשית וגופנית טובה יותר.
    חצי טבליית טונייט ולישון

    זה לא בשבילכם

    מתבגרים זקוקים לשינה בת כתשע שעות אך מחקרים עדכניים מוכיחים שהם ישנים פחות משמונה שעות בלילה. הרגלי השינה של מתבגרים השתנו מאוד בשנים האחרונות. הם מבלים מחוץ לבית עד לשעות הלילה המאוחרות ולעיתים רבות שותים ממריצים ואלכוהול, צופים בטלוויזיה שעות רבות או גולשים ללא הפסק ברשתות החברתיות.
    חוסר שינה

    ולהחזיר את הלילה לשליטתכם

    אם גם אתם מתקשים להירדם אתם בוודאי מחפשים לכך פתרון. חשוב לבחון את אורך החיים שלכם כדי לבדוק אולי אתם גורמים לעצמכם לקושי בהירדמות, אך אם חוסר השינה נמשך חשוב לטפל בנושא באמצעות אכילה נכונה, התעמלות, צמצום המתח הנפשי וטיפול תרופתי פשוט
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד