המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    ויטמין D
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    מינון ויטמין די מותאם לכל גיל

    האם אתם צורכים ויטמין Dבמינון שמומלץ לגילכם?

    18/07/2018
    ארגוני בריאות ורופאים ברחבי העולם ממליצים על תוסף ויטמין D לבוגרים, תינוקות וקשישים וניתן ליטול אותו בצורה פשוטה ובטוחה, אך האם ניתן לסבול מעודף ויטמין D? כך תדעו מהי כמות הוויטמין המתאימה לכם
    מינון ויטמין די מותאם לכל גיל
    ויטמין D אינו ויטמין אלא הורמון הנוצר בגוף באופן טבעי בעת חשיפת תאי העור לשמש ורבים מכנים אותו "ויטמין השמש".

    כדי להשלים את המחסור בויטמין רופאים ממליצים על נטילת תוסף ויטמין D.

    כמה טיפות ויטמין D יש לצרוך מדי יום?

    על מנת לספק לגוף את כמות הויטמין הנדרשת, המכון לרפואה ‭(IOM)‬ באקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב ממליץ לצרוך תוסף יומי של ויטמין D בכמויות מוגדרות. אם אתם הורים לתינוקות בשנת החיים הראשונה חשוב שתדעו: משרד הבריאות הישראלי ממליץ להעניק לתינוקות תוסף ויטמין D בכמות של 400 יחידות בינלאומיות על בסיס יומיומי. טיפטיפות ויטמין D מבית כצט מותאמות במיוחד לתינוקות וכל טיפה מהמוצר מכילה 200 יחידות בינלאומיות של הויטמין. תוכלו להוסיף שתי טיפות של ויטמין D לחלב, למיץ או למים שאתם נותנים לתינוקכם, כדי לספק לו את הכמות המומלצת למען התפתחותו תקינה.

    המינון המומלץ לצריכת ויטמין D בקרב מבוגרים משתנה בין קבוצת הגיל השונות:

     

    • עד גיל 50 תזדקקו לטיפה אחת, המכילה 200 יחידות בינלאומיות
    • מגיל 51 עד גיל 70 מומלץ ליטול שתי טיפות, המכילות 400 יחידות בינלאומיות
    • מגיל 71 ומעלה תוכלו לצרוך 3 טיפות, המכילות 600 יחידות בינלאומיות

    טיפות ויטמין D למבוגרים מבית כצט מיוצרות על בסיס מים. כל טיפה מכילה 200 יחידות בינלמינונים מומלצים על פי גיל של ויטמין דיאומיות של ויטמין D, כך שתוכלו לצרוך בקלות את הכמות שדרושה לכם.

    כתבות נוספות בנושא ויטמין D

    מי צריך תוסף ויטמין D?

    תבדקו, אולי זה אתם

    תינוקות, נשים הרות, קשישים, אנשים מעל גיל 40, מי שמתגונן מפני קרינת השמש ובעצם – כמעט כולם.
    ויטמין D מסייע לשמירה על בריאות פיזית ונפשית טובה, וחשוב לקחת אותו במיוחד בתקופות שבהן אינכם נחשפים מספיק למקורותיו. על תקופות אלו בכתבה הבאה
    ויטמין D בהריון

    מונע בעיות נשימה אצל התינוק

    לויטמין D סגולות ידועות, מחקרים רפואיים ממשיכים לחקור את יתרונותיו, ומגלים תרומות ויתרונות נוספים.
    מה הקשר בין ויטמין D ומחלת הפרקינסון?

    הקשר בין ויטמין די ופרקינסון

    יתרונותיו הרבים של ויטמין D כבר ידועים לרובנו: הוא שומר על עצמות חזקות, מגן מפני מחלות, משפר את קרישת הדם. מחקר חדש טוען שוויטמין D יכול לסייע גם במניעת פרקינסון.
    מחלות לב

    מחלות לב ותזונה

    ישנם גורמים הקשורים במחלות לב עליהם אין שליטה כמו גיל או תורשה, אבל על גורמים רבים אחרים ביניהם תזונה נכונה, תוכלו לשלוט ובכך להקטין את הסיכוי ללקות במחלות אלה
    סכנות החשיפה לשמש

    לא מה שחשבתם

    הקיץ הגיע ורבים מוצאים מפלט מהחום בבילוי בים עם משפחה, חברים או לבד. חשוב לזכור שלצד ההנאה הים עלול להיות מקום מסוכן, והכוונה היא לא רק למערבולות או למטקות.
    ויטמין D

    הוכח במחקר

    החשש ממחלת הסרטן מעודד רבים לשנות את הרגלי החיים: להימנע מעישון, להגביל את החשיפה לשמש ולאכול אוכל בריא. תופתעו לגלות שגם וויטמין D יכול להפחית את הסיכון שלכם לחלות בסרטן ולחזק את גופכם בצורה טבעית
    ויטמין D בחורף

    ויטמין D כבר לקחתם?

    בחורף, אין כמו להתכרבל במיטה עם כוס שוקו חם ולא לצאת מהבית. אבל דווקא בתקופה זו בה אנחנו משתדלים להימצא רוב הזמן במקומות חמימים וסגורים חשוב לקחת ויטמין D. כך נגן על העצמות ונתחסן מפני מחלות שונות
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד