המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    פמינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    טונייט להקלה בהפרעות שינה ללא חשש התמכרות (הגדל)

    8 מיתוסים על הפרעות שינהוכדורי שינה

    24/01/2018
    חושבים שאתם יכולים להסתדר עם חמש שעות שינה ולתפקד מצוין? אתם משלימים שעות שינה בסוף השבוע וחושבים שזה בריא? כאן תוכלו למצוא את האמת שעומדת מאחורי המיתוסים האלו ואחרים
    טונייט להקלה בהפרעות שינה ללא חשש התמכרות (הגדל)
    למוצרים של כצט

    5 שעות שינה בלילה מספיקות לי

    האמת: מומחי שינה מצאו כי מרבית המבוגרים הבריאים זקוקים לכשבע עד תשע שעות שינה בלילה, למען בריאות טובה, מצב נפשי תקין ומיצוי יכולותיהם הקוגניטיביות. גם לילה אחד ללא שינה מספקת עלול לגרום לפגיעה בתפקוד היומיומי, ורצוי להשלים את שעות השינה בלילות הבאים. בשונה מהתפיסה הרווחת, לא ניתן "לאמן" את הגוף לצרוך פחות שעות שינה ממה שהוא צריך.

    הפרעות שינה מתבטאות רק בקושי להירדם

    האמת: הפרעות שינה מוגדרות גם כקושי להירדם, וגם בהתעוררויות מרובות, יקיצה מוקדמת מדי ללא יכולת חזרה למצב שינה, סיוטים בלילה, ביצוע פעולות אוטומטיות מתוך שינה, תסמונת הרגל העצבנית וכל מצב אחר שבו אתם קמים בבוקר ללא תחושת רעננות מספקת. הפרעות אלו פוגעות במחזור השינה הטבעי של הגוף, ועשויות לגרור תופעות בריאותיות ונפשיות.
    לכל סוגי הפרעות שינה

    גלולות שינה הן ממכרות

    האמת: קיימות גלולות שינה שניתנות במרשם רופא. הן משפיעות על הפעילות המוחית ומערכת העצבים, ויכולות להיות ממכרות ובעלות תופעות לוואי. יחד עם זאת, קיימות גם גלולות שינה שאינן ממכרות ואין צורך במרשם רופא כדי לרכוש אותן.

    הפרעות שינה גורמות רק לעייפות במהלך היום

    האמת: הפרעות בשינה עשויות לגרום לשלל תופעות נפשיות ובריאותיות נוספות, כמו: עייפות, רוגז, חוסר סבלנות, תוקפנות, קושי בקבלת החלטות, השמנת יתר, הפרעות נוירולוגיות ועוד. למעשה, בזמן השינה המוח אינו נח, אלא מעבד את חוויות היום ומכין את הגוף ליום שלמחרת. כדי להשלים את הפעילות המוחית בזמן השינה, הגוף דורש מספר מחזורי שינה שכוללים שינה עמוקה ושינה קלה.

    אפשר להשלים שעות שינה בסוף השבוע

    האמת: גוף האדם זקוק לעקביות, לכן בריא יותר לישון טוב באופן קבוע מאשר לישון 10-12 שעות ברציפות בסוף השבוע. שינויים בשגרת השינה משבשים את המחזוריות הטבעית של הגוף ומקשים עליכם עוד יותר לזכות בשינה מספקת ומרעננת. בנוסף, שינה מופרזת בסוף השבוע תקשה עליכם להירדם שוב בערב, דבר שגורר חוסר שינה ועייפות גם בימים הבאים.

    בני הגיל השלישי זקוקים לפחות שעות שינה

    האמת: גם בגיל מבוגר הגוף זקוק לבין 7-9 שעות שינה ביממה, מה שמשתנה הוא סדר היום. לכן, מבוגרים רבים יישנו פחות בשעות הלילה אך ישלימו שעות שינה באמצעות שנת צהריים.

    עדיף לנמנם מספר פעמים ביום מאשר לישון ברצף

    האמת: תנומות יכולות להיות בהחלט מצוינות. הן עוזרות לחפות על מחסור בשעות שינה ומסייעות לתפקוד יומיומי טוב יותר. יחד עם זאת, תנומות צהרים שנמשכות יותר משעה או מתקיימות אחרי השעה 15:00 עשויות לפגוע בשנת הלילה ולגרום לקשיי הירדמות, בנוסף בשינה קצרה המוח לא משלים מחזור שינה ולכן בתנומות קצרות רבות תפקודו עשוי להיפגע. על אף היתרונות שבתנומות היום, במהלך שנת הלילה הגוף מגיע לשינה עמוקה החיונית עבור תפקוד המוח ומשפרת את תפקודי הגוף.

    אם התעוררתי באמצע הלילה, אסור לצאת מהמיטה

    האמת: ספירת כבשים באמצע הלילה איננה מומלצת. אם התעוררתם באמצע הלילה ואינכם מצליחים להירדם לאחר 15-20 דקות, עדיף לצאת מהמיטה ולעסוק בפעילות מרגיעה, כמו קריאה או האזנה למוזיקה. תוך זמן קצר תחושו עייפים יותר, ותוכלו לחזור לישון בקלות.

    לקריאה נוספת:

    יש כדורי שינה בטוחים שאינם ממכרים

    תבחרו כדור שאינו מסוכן

    קשה לכם להירדם בלילה? כדורי שינה יכולים להיות פתרון לבעיות שינה, בתנאי שיודעים איך להשתמש בהם וממה להיזהר
    כדורי שינה

    כל מה שרציתם לדעת

    כמעט כל האוכלוסייה סובלת בשלב זה או אחר בחייה מנדודי שינה. בין אם אתם עוברים תקופה לחוצה ובין אם יש סיבה אחרת בגללה אתם לא נרדמים – אין צורך להמשיך לסבול. כיום תוכלו למצוא בבית המרקחת כדורי שינה ללא מרשם רופא שיסייעו לכם לעבור את הלילה ולקום בבוקר רעננים
    חוסר שינה

    על בריאותינו הכללית

    אל תתנו לנדודי השינה לשבש את חייכם, שינה טובה היא ערובה לחיים טובים ומאוזנים. חוסר שינה משפיע על מנגנוני גופנו ועל בריאותינו הכללית. טונייט, תרופה ללא מרשם, להקלה בהפרעות שינה זמניות מספקת פתרון לבעיה. טונייט מיועדת כעזר לשינה ואינה ממכרת.
    הפרעות בשינה

    אינסומניה

    רובינו הולכים לישון כבר ב- 11 בלילה ונרדמים תוך 18 דקות ל-7 שעות שינה. מי שסובלים מנדודי שינה יירדמו רק אחרי 30 דק' מול הטלוויזיה והסיבה הנפוצה ביותר לנדודי שינה הינה לחץ.
    מחסור בשינה

    טיפים לשינה טובה

    הלילה הגיע, אתם עייפים ומנסים להירדם אבל ללא הצלחה. נשמע לכם מוכר? מסקר שערך ארגון הבריאות העולמי (WHO) בישראל עולה כי כ-30% מהישראלים סובלים מבעיות שינה. אז אם גם אתם סובלים מנדודי שינה, כל הטיפים שיעזרו לכם לישון טוב מידי לילה
    הפרעות שינה

    אתם לא לבד

    חלקים גדולים של האוכלוסייה הבוגרת סובלים מהפרעות שינה. לפעמים מספיק לשנות רק כמה מההרגלים שלנו כדי לשפר את איכות השינה, אבל במקרים אחרים מומלץ להיעזר בתכשירים ובעזרי שינה, שיסייעו לנו לישון שינה רציפה עד הבוקר.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד