המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    ויטמין D
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    מי צריך תוסף ויטמין D?

    מי צריך תוסף ויטמין D?תבדקו, אולי זה אתם

    10/10/2018
    תינוקות, נשים הרות, קשישים, אנשים מעל גיל 40, מי שמתגונן מפני קרינת השמש ובעצם – כמעט כולם.
    ויטמין D מסייע לשמירה על בריאות פיזית ונפשית טובה, וחשוב לקחת אותו במיוחד בתקופות שבהן אינכם נחשפים מספיק למקורותיו. על תקופות אלו בכתבה הבאה
    מי צריך תוסף ויטמין D?

    ויטמין D הוא הורמון הנוצר בגופנו באופן טבעי בעת חשיפת תאי העור לשמש, על אף יתרונותיו הבריאותיים הרבים, מקורותיו בתזונה הינם דלים, והוא נמצא במספר מצומצם של מזונות כמו כבד בקר, שמן דגים וחלמון ביצה. ייצור הוויטמין בגוף מתרחש רק בעת החשיפה לקרניים האולטרה סגולות של השמש.

    המודעות לנזקי השמש והירידה בחשיפה אליה גרמה למחסור גורף בוויטמין D בקרב אוכלוסיות רבות ברחבי העולם, כולל במדינות שטופות שמש כמו ישראל.

    באילו תקופות בחיים ויטמין D חשוב במיוחד?

    תינוקות: משרד הבריאות הישראלי ממליץ להעניק לכל התינוקות תוסף ויטמין D , בכמות של 400 יחידות בינלאומיות, מלידה ועד גיל שנה. בשל הצמיחה המואצת בחודשים אלו, החשיפה המועטת לשמש והתזונה החד גונית והדלה בוויטמין D  קיים חשש שמאגרי הוויטמין.  טיפטיפות ויטמין D מבית כצט מותאמות במיוחד לתינוקות. כל טיפה מכילה 200 יחידות בינלאומיות של הוויטמין וניתן להוסיף אותן מידי יום לחלב, למיץ או למים.

    נשים הרות: על פי מחקרים עולה כי נטילת תוסף ויטמין D במהלך ההיריון, ובעיקר בשליש האחרון, תורמת לרמות תקינות של הוויטמין בגוף התינוק. לפי משרד הבריאות האמריקאי, התצרוכת המומלצת של ויטמין D ליום עבור נשים בהריון היא מינימום 600 יחידות בינלאומיות ומקסימום 4,000 יחידות בינלאומיות.

    אנשים שאינם נחשפים לאור השמש: אם אתם עובדים רוב שעות היום במבנים מוגנים מהשמש, נמרחים בקרם הגנה עם כל חשיפה לשמש, לובשים בגדים ארוכים מטעמי צניעות, דת, בטיחות או מסיבות אחרות, או בעלי גוון עור כהה טבעי מומלץ לגשת לרופא כדי לוודא אם אתם סובלים ממחסור בוויטמין D. על מנת לשפר את רמות הוויטמין בגוף ניתן להיחשף לשמש, ללא תכשירי הגנה, באופן מדוד בשעות הצהרים למשך 10-15 דקות.

    בני 40 ומעלה: המכון הלאומי לרפואה ‭(IOM)‬ באקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב ממליץ לצרוך תוסף יומי של ויטמין D המכיל 200 יחידות בינלאומיות ‭(IU)‬ של ויטמין D עד גיל 50.

    בעלי משקל עודף: אם אתם סובלים מעודף משקל, מומלץ לערוך בירור עם רופא המשפחה לגבי מחסור בוויטמין.

    קשישים: אצל קשישים רבים הממעטים לצאת מחוץ לבית, ספיגת הוויטמין מקרני השמש (היורדת ממילא עם הגיל) אינה אפשרית. תיאבון ירוד גם הוא אינו תורם לספיגת הוויטמין ממזונות העשירים בו. לפיכך, ממליץ משרד הבריאות לאוכלוסיית בני 65 ומעלה לצרוך תוסף ויטמין D מדי יום.

     

    איך לשפר את רמת הוויטמין בגוף?

    אם הנכם חוששים מחשיפה ממושכת לשמש או שומרים על תזונה דלת שומן ולכן נמנעים מדגי ים שמנים וכבד בקר, הפתרון הטוב ביותר הוא נטילת תוסף תזונה של ויטמין D. התוסף מבטיח לכם מינון מלא ומדויק של ויטמין D, שיספק לגופכם את התצרוכת המומלצת על ידי משרד הבריאות וארגוני הבריאות העולמיים.
    את התוסף ניתן לרכוש ללא מרשם בבתי המרקחת וברשתות הפארם.

    כתבות נוספות בנושא ויטמין D

    טיפות ויטמין D

    חשיבותם לספורטאים

    אין להמעיט בחשיבות התזונה הנכונה בזמן שיפור הכושר. ספורטאים יודעים זאת ומקפידים לשמור על תזונה נכונה ועל נטילת תוספי מזון מתאימים. מחקרים חדשים מראים כי מי שמתעמל צריך לשים לב לכמות הויטמין המצויה בגופו.
    ויטמין D

    בחנו את עצמכם

    גם בישראל, הנחשבת למדינה שטופת שמש במרבית ימות השנה, אנחנו סובלים ממחסור בוויטמין D, הנוצר מחשיפה לשמש. איך זה יתכן? ימים ארוכים במשרד, קרמים המגנים על העור, גוון עור ועוד. אז איך בכל זאת נגרום לגופנו להשלים את המחסור?
    ויטמין D לתינוקות

    לתינוקות עד גיל שנה

    בביקורכם הראשון בטיפת החלב תאמר לכם האחות כי עליכם לתת לתינוק ויטמין D מדי יום עד להגיעו לגיל שנה. מה המינון הרצוי ולמה זה כל כך חשוב?
    ויטמין D למבוגרים

    יש לך ויטמין D?

    עובדה ידועה היא שויטמין D החיוני נוצר בגוף עם החשיפה לשמש, אך לא בכל פעם שאתם נחשפים לשמש נוצר בגופכם מספיק ויטמין D. הדבר תלוי בזוית השמש, בשעה ביום, במיקומכם על כדור הארץ ואפילו בסוג העור שלכם. מה עוד משפיע על יצורו ואיך מיטות שיזוף משתלבות בכל הסיפור? הצטרפו אלינו ונפרק את ויטמין D לגורמים
    ויטמין D בהריון

    מונע בעיות נשימה אצל התינוק

    לויטמין D סגולות ידועות, מחקרים רפואיים ממשיכים לחקור את יתרונותיו, ומגלים תרומות ויתרונות נוספים.
    מה הקשר בין ויטמין D ומחלת הפרקינסון?

    הקשר בין ויטמין די ופרקינסון

    יתרונותיו הרבים של ויטמין D כבר ידועים לרובנו: הוא שומר על עצמות חזקות, מגן מפני מחלות, משפר את קרישת הדם. מחקר חדש טוען שוויטמין D יכול לסייע גם במניעת פרקינסון.
    אוסטאופורוזיס

    האם אני בקבוצת סיכון?

    למרות מה שנהוג לחשוב, בריחת סידן עלולה לפגוע באוכלוסיות שונות, ולא רק במבוגרים. בחלק מהגורמים למחלה אפשר לשלוט ואף למנוע מראש, אבל יש גורמים שלא ניתנים לשליטה.
    מינון ויטמין די מותאם לכל גיל

    במינון שמומלץ לגילכם?

    ארגוני בריאות ורופאים ברחבי העולם ממליצים על תוסף ויטמין D לבוגרים, תינוקות וקשישים וניתן ליטול אותו בצורה פשוטה ובטוחה, אך האם ניתן לסבול מעודף ויטמין D? כך תדעו מהי כמות הוויטמין המתאימה לכם
    דיכאון, דיכאון וחרדה, דיכאון קליני

    רבים מרגישים לפעמים ש"יום ראשון דיכאון", אך מה ניתן לעשות אם במהלך כל השבוע אתם מרגישים מדוכדכים ועצבניים? כך תדעו אם אתם סובלים מדיכאון ותלמדו כיצד ניתן להתגבר עליו בצורה יעילה
    הקשר בין ןיטמין D והחשיפה לשמש

    אז תוסיפו ויטמין D לתפריט

    אם אתם מבלים את רוב שעות היום במשרד וקרן האור היחידה שאתם רואים היא מבעד לחלון, חשוב שתדעו כי יתכן ואתם סובלים ממחסור בויטמין D.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד