המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    ויטמין D
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    טיפות ויטמין D

    ויטמין D וסידןחשיבותם לספורטאים

    19/03/2018
    אין להמעיט בחשיבות התזונה הנכונה בזמן שיפור הכושר. ספורטאים יודעים זאת ומקפידים לשמור על תזונה נכונה ועל נטילת תוספי מזון מתאימים. מחקרים חדשים מראים כי מי שמתעמל צריך לשים לב לכמות הויטמין המצויה בגופו.
    טיפות ויטמין D
    למוצרים של כצט

     ויטמין D הוא שילוב של חמש תרכובות אורגניות המסייעות לשמירה על רמות נכונות של זרחן וסידן בגוף האדם. בניגוד לכל שאר הויטמינים שיש לצרוך אותם באמצעות אכילת מזון המכיל אותם, ויטמין D מיוצר בגוף האדם ומבחינה זו הוא יותר דומה להורמון מאשר לויטמין.

    כיצד מיוצר ויטמין D בגופנו?

    תאי העור שלנו מיצרים ויטמין D כשהם נחשפים לקרינה העל סגולה באור השמש (UV), אלא שיש להיחשף לאור שמש חזק פעמיים בשבוע בשעות הצהריים, ורבים מאיתנו לא נחשפים כך לשמש כיון שאנו נזהרים מהשמש הישראלית הקופחת וחוששים לחשוף את העור ולקבל כוויות. לכן בישראל כמות גדולה של אנשים עם מחסור בויטמין D. גורמים נוספים למחסור בויטמין D הם השימוש בתכשירי הגנה לעור מפני השמש, המונעים את היוצרות ויטמין D והעובדה כי אנשים כהי עור צריכים עוד יותר לשים לב לכמות ויטמין D בגופם, כי צבע עורם חוסם את מרבית הקרינה העל סגולה.

     

    ספורט, ספורטאים וויטמין D

    מחקרים רבים ניסו להבין את הקשר בין ספורט, ספורטאים ויטמין D.  וכעת משנמצא הקשר חשוב לוודא כי יש לכם מספיק ויטמין D  ולשקול לצרוך אותו כתוסף מזון. 


    אם אתם ספורטאים או עושים ספורט באופן קבוע, כדי לכם לבדוק מהי רמת הויטמין D בגופכם, באמצעות בדיקת דם פשוטה. במידה שיש לכם חוסר בויטמין D, אל תהססו לקחת תוסף מזון שיסייע לכם לתחזק את גופכם, לשמור על אורך חיים בריא ולהגיע לתוצאות ספורטיביות מצוינות.

     

    מזונות המכילים ויטמין D


    ישנן שלוש דרכים לקבל ויטמין D. הראשונה היא כאמור חשיפה לשמש, השנייה היא נטילה של ויטמין D והשלישית היא צריכת מזונות המכילים ויטמין D. יש כמות קטנה יחסית של מזונות המכילים את הויטמין D:

    • שמן דגים
    • דג סלמון
    • סרדינים
    • טונה
    • צלופחים
    • ביצים (במידה מעטה)
    • כבדי עוף (במידה מעטה)

    בנוסף ישנם מזונות המועשרים בויטמין D, כגון מוצרי חלב שונים, דגני בוקר וחטיפים. יש להסתכל על אריזות המזון כדי למצוא מזונות אלה.

     

    כתבות נוספות בנושא ויטמין D

    מומלץ ליטול תוספי סידן עם ויטמין D בגיל מבוגר

    מחקרים רבים בחנו את השפעות הסידן על הגוף. כיום ניתן לומר בביטחון מלא שסידן הוא מרכיב חיוני, לא רק בעמידות העצמות שלנו אל גם בתפקודים חיוניים אחרים, כמו לב או שרירים. הוא אפילו מונע סרטן. מחקר מהתקופה האחרונה מתייחס לשילוב התכונות של ויטמין D וסידן בשמירה על מערכות הגוף
    מינון ויטמין די מותאם לכל גיל

    במינון שמומלץ לגילכם?

    ארגוני בריאות ורופאים ברחבי העולם ממליצים על תוסף ויטמין D לבוגרים, תינוקות וקשישים וניתן ליטול אותו בצורה פשוטה ובטוחה, אך האם ניתן לסבול מעודף ויטמין D? כך תדעו מהי כמות הוויטמין המתאימה לכם
    דיכאון, דיכאון וחרדה, דיכאון קליני

    רבים מרגישים לפעמים ש"יום ראשון דיכאון", אך מה ניתן לעשות אם במהלך כל השבוע אתם מרגישים מדוכדכים ועצבניים? כך תדעו אם אתם סובלים מדיכאון ותלמדו כיצד ניתן להתגבר עליו בצורה יעילה
    סכנות החשיפה לשמש

    לא מה שחשבתם

    הקיץ הגיע ורבים מוצאים מפלט מהחום בבילוי בים עם משפחה, חברים או לבד. חשוב לזכור שלצד ההנאה הים עלול להיות מקום מסוכן, והכוונה היא לא רק למערבולות או למטקות.
    תוספי תזונה

    מי נגד מי

    מאז שמושגים כמו אנטי אוקסידנטים ("הטובים") ו- רדיקלים חופשיים (ה"רעים") חדרו לתודעתנו אנחנו תוהים איזה תוסף תזונה כדאי לנו לקחת כדי להתגונן מפני מחלות המודרניזציה (לחץ, עישון, הפרעות שינה, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה).
    ויטמין D

    הוכח במחקר

    החשש ממחלת הסרטן מעודד רבים לשנות את הרגלי החיים: להימנע מעישון, להגביל את החשיפה לשמש ולאכול אוכל בריא. תופתעו לגלות שגם וויטמין D יכול להפחית את הסיכון שלכם לחלות בסרטן ולחזק את גופכם בצורה טבעית
    שמירה על בריאות העצם

    המלצות ארגון האוסטאופורוזיס העולמי

    צריכת הכמות היומית המומלצת של סידן - בין אם באמצעות מזון, תוספים, או שילוב של השניים - היא הכרחית לשמירה על חוזק העצם ויכולה למלא תפקיד מכריע במניעת שברים הנובעים מאוסטיאופורוזיס. בכתבה המלצות לצריכה יומית של סידן וויטמין D ומחשבון להורדה.
    ויטמין D בחורף

    ויטמין D כבר לקחתם?

    בחורף, אין כמו להתכרבל במיטה עם כוס שוקו חם ולא לצאת מהבית. אבל דווקא בתקופה זו בה אנחנו משתדלים להימצא רוב הזמן במקומות חמימים וסגורים חשוב לקחת ויטמין D. כך נגן על העצמות ונתחסן מפני מחלות שונות
    הקשר בין ןיטמין D והחשיפה לשמש

    אז תוסיפו ויטמין D לתפריט

    אם אתם מבלים את רוב שעות היום במשרד וקרן האור היחידה שאתם רואים היא מבעד לחלון, חשוב שתדעו כי יתכן ואתם סובלים ממחסור בויטמין D.
    טיפטיפות ויטמין D

    ויטמין D מסייע לספיגת הסידן ולבניית העצם. כשקיים מחסור בוויטמין D עלולה להופיע מחלת הרככת שעלולה לגרום לעיוות בעצמות, לעקמת בעמוד השדרה ולבעיות נוספות. לוויטמין D תפקיד חשוב נוסף בפעילותם התקינה של מערכות נוספות בגוף כגון, המוח והלב. מחקרים רפואיים הוכיחו כי תוספת של ויטמין D מסייעת במניעת מחלת הסכרת.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד