המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    פמינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    המדריך המלא לרכיבת אופניים (הגדל)

    המדריך לרכיבה על אופניים

    27/03/2019
    איזה ציוד צריך, איך נכנסים לכושר וגם איך מונעים שפשפות. כל המידע לרוכבי אופניים מתחילים

    המדריך המלא לרכיבת אופניים (הגדל)
    למוצרים של כצט

    החברים מהעבודה לא מפסיקים לדבר על סינגל מלהיב שסומן לאחרונה ביער בן שמן, או אולי זו דווקא הדיאטנית שהזכירה לכם מהם יתרונות הרכיבה על האופניים ורמזה שהגיע הזמן לזנוח את כורסת הטלוויזיה ולהזיז את הישבן. כך או כך החלטתם לעשות ספורט, לעלות על האופניים ולרכוב אל האופק (או ליער בן שמן). לפני שאתם מתחילים לדווש, ריכזנו עבורכם כמה עצות לרוכבי אופניים מתחילים.

    רכיבת כביש או רכיבת שטח

    עולם האופניים מתחלק באופן גס לשני סוגים: רכיבת כביש ורכיבת שטח. רוכבי הכביש הם אלה שרוכבים בשולי הכביש או על גבי דרך סלולה אחרת ומה שנדרש מהם בעיקר הוא סיבולת לב ריאה גבוהה. רוכבי השטח יחפשו שבילי אופניים צרים בהרים או ביערות, ומבחינתם הרכיבה היא גם הזדמנות לטיול. כל אחד מסגנונות רכיבה אלו מצריך רכישת אופניים ייחודיים וציוד מתאים. תחרות חובבניות או מקצועיות מתקיימות בשני הסגנונות.

    רכיבה על אופניים: איך מתחילים

    • בדיקות רפואיות : כבכל ענף ספורט, גם רכיבה על אופניים דורשת בדיקות רפואיות מקדימות. לרוב, הן יכללו בדיקות דם כלליות ולעיתים גם בדיקה אורתופדית, בדיקת א.ק.ג ובדיקת מאמץ. מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לפני תחילת הפעילות.     
    • כניסה לכושר : לוקח זמן להיכנס לכושר ורצוי להכנס לשיגרת אימונים בהדרגה. אם יש לכם אפשרות, התייעצו עם מאמן ובקשו ממנו שירכיב לכם תוכנית אימון אישית. אם אין, מומלץ להתחיל ברכיבה פעם או פעמיים בשבוע, ולהעלות את התדירות עם הזמן. רצוי להימנע מרכיבה יומיומית בשלבים הראשונים, ולתת לגוף זמן מנוחה מספק. הקשיבו לגוף, אם העומס גדול מידי הפחיתו את תדירות הרכיבה או את משכה. לאחר הרכיבה עשו מתיחות במשך כעשרים דקות. 
    • רכיבה בקבוצה : כדאי מאוד למצוא שותף לרכיבה. ברגעים קשים, וסביר שיהיו כאלה, תמיד טוב שיש עוד מישהו לצידכם. רוכבי אופניים רבים רוכבים בקבוצה, יש לכך יתרונות רבים ובהם הווי חברתי מגבש, תחרותיות שנוצרת באופן טבעי ומדרבנת לרכיבה טובה יותר ועוד.

    רשימת ציוד נדרש

    בכל הנוגע לציוד השמיים הם הגבול. אמנם רצוי להימנע מהוצאות מיותרות, אך חשוב לשים לב לבטיחות ולנוחות. לפניכם רשימת הציוד העיקרי: 

    אופניים: בחירת האופניים היא תורה שלמה שתלויה בצרכים שלכם ובתקציב העומד לרשותכם. הגדירו את כל הפרמטרים, למשל איפה אתם מתכוונים לרכוב, באיזו תדירות ומהי הרמה המקצועית שלכם, וגשו להתייעצות בחנות האופניים. 

    • מושב : בחירת מושב מתאים מסייעת לשמירה על תנוחת רכיבה טובה ובכך מגינה על האגן. לכל רוכב מתאים מושב אחר בהתאם למבנה גופו, לכן מומלץ לגשת לחנות אופניים מסודרת ולהתנסות במספר סוגים שונים עד למציאת המושב המתאים ביותר. 
    • קסדה : קסדה מפחיתה באופן ניכר את הסיכון שבפגיעות ראש. חשוב לרכוש קסדה שמתאימה למידותכם. 
    • מכנסי רכיבה : מדובר במכנסיים צמודות מבד נמתח עם ריפוד באזור המפשעה והאגן שמאפשרים רכיבה ממושכת ללא שפשפות וכאבים. 
    • כפפות : רכיבה על אופניים גורמת להזעה בכפות הידיים. אחד מתפקידי הכפפות הוא למנוע מצב שבו כף היד תחליק מהכידון ותגרום נפילה. תפקיד נוסף של הכפפה: אם כבר נפלתם, הכפפה אמורה למנוע שפשופים ופגיעה בעצבים של כף היד.
    • חולצה : מומלץ לבחור בחולצה שעשויה מחומר סינתטי המסייע בנידוף הזיעה. השתדלו להימנע מלבישת חולצה עשויה כותנה. 
    • נצנצים (אורות מהבהבים): נצנצים שומרים על חיי הרוכבים בעת רכיבה בחושך וחובה להשתמש בהם. מומלץ להצטייד בזוג נצנצים, אחורי וקדמי. 
    • בקבוק ומתקן לבקבוק : חיוני למניעת התייבשות ומאפשר שתיית מים גם תוך כדי רכיבה. 
    • ציוד נוסף : לפני היציאה לרכיבה מומלץ להצטייד גם בערכה לתיקון אופניים, בפנימית רזרבית, מפתח אלן וחולץ שרשרת. כדאי גם לדעת איך משתמשים בהם.

    איך מונעים שפשפת

    רכיבה על אופניים היא פעילות מאומצת, שבשילוב עם הזעה עלולה לגרום לשפשפת באזור המפשעה והירכיים הפנימיות. קיימות מספר דרכים להפחתת הסיכון לשפשפות:

    • מקלחת : מומלץ להתקלח לפני הרכיבה וגם לאחריה, לשטוף את האזור ולייבש היטב.  
    • מכנסי רכיבה מתאימים : לבישת מכנסי רכיבה מרופדים במידה הנכונה מונעת שפשוף של האזור בעת הרכיבה. מומלץ לא ללבוש תחתונים מתחת למכנסי הרכיבה. 
    • תכשירים למניעת שפשפת : לפני הרכיבה מרחו על האזור תכשיר למניעת שפשפת, כמו: אקילן ספורט של כצט. התכשיר מונע חיכוך של העור ומבוסס על חמאת שיאה וויטמין E שיוצרים איזון ברמת הלחות. אין צורך במרשם רופא.  


    טיפ אחרון לפני העליה על האופניים 

    אמנם מדובר בענף ספורט תחרותי, אך חשוב לזכור שזה רק ספורט והמטרה העיקרית היא הנאה ושמירה על הבריאות. דיווש נעים!

    לקריאה נוספת:

    התכוננות נכונה לטריאתלון

    איך להתכונן נכון?

    לא צריך להיות טריאתלט כדי להבין שטריאתלון הוא לא רק ספורט אלא דרך חיים: האימונים מפרכים, המאמץ אדיר, אבל את הסיפוק של קו הסיום קשה לתאר במילים. איך מתכוננים נפשית וגופנית לתחרות מתקרבת? טיפים חשובים לפניכם
    פעילויות גופניות שונות מאמצות את רגלינו

    עם אקילן

    הרגליים הן חלק בגוף הנושא את משקלנו במשך רוב שעות היום. פעילות כמו עמידה, הליכה וכל פעילות גופנית אחרת מאמצת את כפות הרגליים. הסימנים החיצוניים למאמץ הם יובש, עור קשה, עייפות ונפיחות, הזעת יתר וריחות לא נעימים.תופעות אלו שכיחות ומוכרות היטב לגברים ולנשים כאחד
    אקילן ספורט נגד שפשפת

    כל הדרכים להימנע ולטפל

    אין כמעט חייל שלא סבל לפחות פעם אחת במהלך שירותו הצבאי משפשפות או מפטריות ברגליים. מדובר בבעיות נפוצות מאוד בתקופה זו, מסיבות שונות, אך חשוב לדעת שהן לא מאפיינות רק חיילים, ושהן לא מופיעות רק בקיץ כמו שנהוג לחשוב. אם כן, על מה חשוב להקפיד ואילו תכשירים ימנעו את הבעיות הללו? כל המידע לפניכם.

    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד