איך הכי נכון לשכך כאבי גב תחתון?

22/03/2012
דיקלופלסט לטיפול בכאבי גב תחתון
דיקלופלסט לטיפול בכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון תוקפים ללא אבחנת גיל ומין. הם יכולים להיות כרוניים, לנבוע מתנועת גב לא נכונה או מספורט, וכדאי לדעת שהיום כבר לא צריכים לקחת כדור כדי לשכך את הכאבים. יש פתרונות מקומיים, בריאים ויעילים יותר, כמו פלסטר נגד כאבים

80% מהאוכלוסייה יסבלו מכאבי גב תחתון במהלך חייהם, רובם יותר מפעם אחת. מדובר בכאב חד ומפלח שמורגש באזור החוליות המותניות התחתונות ועשוי להקרין גם על אזור הרגליים והעכוז.

מרבית הסובלים מכאבים אלו יוצאים מחדר הרופא כשהם חסרי אונים, שכן לרוב לא ניתן לאתר את הגורם לכאבי הגב התחתון. מדובר באזור בגוף שנושא בעומס רב, נפשי ומכני. הגורמים לכאבי הגב עשויים להיות קשורים בפגיעה בחוליות הגב, בפרקים או בדיסק, בהתנהגות לא נכונה שגורמת לתנועות מזיקות לגב ובמתחים נפשיים. בנוסף, נמצא קשר בין כאבי גב תחתון לבין אורח חיים שאינו בריא, הכולל עישון, עודף משקל, עבודה פיזית קשה וכושר גופני ירוד.

אפ גם אתם סובלים מכאבי גב תחתון, כדאי לכם להכיר את הדרכים החדשניות להקלה על כאבים, כמו פלסטר ייחודי שמכיל תרופה לטיפול מקומי בכאבי הגב התחתון.

טיפול מקומי או מערכתי: איך הכי נכון להקל על הכאב?

תרופות משככות הניתנות בבליעה או בזריקה, הן אחת הדרכים להתמודד עם כאבים. חלק מהתרופות, בעיקר אלה החזקות יותר, מחייבות מרשם רופא. זריקות או כדורים מהווים פיתרון כלל מערכתי, שמשפיע על כל מערכות הגוף. חלק מהטבליות פועלות באמצעות השפעה על אזורים במוח האחראים על תחושת הכאב. סוגים אחרים של כדורים מפחיתים את ייצורו של חומר ממשפחת ההורמונים המכונה פרוסטגלנדין שהפקתו בגוף גורמת לתחושת כאב.

החסרונות בטיפול המערכתי:

  • חלקן מצריכות מרשם רופא
  • לרוב, תרופות חזקות מאוד
  • בשימוש לאורך זמן, עלולות לגרום לתופעות לוואי כגון בעיות עיכול, כאבי ראש, שינויים במצב הרוח או נדודי שינה
  • משפיע על כל אברי הגוף, גם אלה שאינם כואבים

בשונה מכך, שיכוך כאבי גב מקומי משפיע רק על האזור הכואב באופן ממוקד. אין צורך במרשם רופא כדי להשיגו והוא נחשב לטיפול מתון יותר שבדרך כלל אינו גורם לתופעות לוואי.

האם ניתן למנוע הופעת כאבי גב תחתון?

מחקרים מראים כי אימוץ התנהגות נכונה לשמירה על הגב התחתון, יכולה לסייע בהפחתת הסיכון לסבול מכאבים. להלן כמה הנחיות שימושיות:
עבדו מול משטח עבודה בגובה מתאים: וודאו כי בעת העבודה אינכם כפופים במשך שעות ארוכות, דבר שיכול ליצור עומס על הגב התחתון.
בעת הרמת משאות כבדים, כופפו את הברכיים: כיפוף הברכיים מונע העמסת כל משקל המשא על הגב התחתון. 
בצעו פעילות גופנית בריאה: הימנעו מפעילויות שיוצרות עומס על הגב התחתון, כמו הרמת משקולות או רכיבה על אופני הרים.

 

לקריאה על כאבי שרירים

הדפסשלח לחבר
כתבות בנושא
טפטפים
טיפטיפות
אקילו ספורט
פמינה יאנג
מוקוליט
גייסטליך