המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    פמינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    להילחם בקמטים (הגדל)

    צעירה לנצחכך תמנעי את הקמטים

    16/02/2019
    כל אישה מעוניינת למנוע את הזדקנות עור הפנים ולטפח מראה בריא וקורן. אז עד שימציאו מכונה שתעצור את הזמן, קיימים פתרונות מוכחים שיכולים להפחית את הזדקנות העור ולשפר את המראה שלו. בואי להכיר את הדרכים המועילות ביותר לשיפור מראה העור ולמלחמה בקמטים.
    להילחם בקמטים (הגדל)

    השנים החולפות משפיעות על עור הפנים של כל אישה: העור מאבד מהאלסטיות שלו, הופך דק ויבש, ומתחילים להופיע קמטים וכתמי פיגמנטציה. ולמרות כל זאת יש מה לעשות. כיום קיימות דרכים מוכחות לעכב את הזדקנות העור מבלי שתצטרכי להשקיע בקרמים יוקרתיים או בניתוחים פלסטיים מסוכנים.


    הגיע הזמן להתחיל להתאמן

    זה לא סוד שפעילות גופנית טובה לבריאות, אבל האם ידעת שהיא יכולה לשפר את מראה עור הפנים ולעכב את הזדקנות העור? התעמלות מגבירה את זרימת הדם בגוף וכך היא משפרת את ספיגת החומרים המזינים בעור, מטהרת את הגוף מרעלנים ורדיקליים חופשיים שמזיקים לעורך. פעילות אירובית כמו הליכה, ריצה או ריקוד קצבי באופן סדיר לפחות שלוש פעמים בשבוע, תסייע בעיכוב תהליכי ההזדקנות בגופך ובעור פנייך.

    לאחר שהתעמלת, מגיעה לך מנוחה טובה. בזמן השינה הנשימות, לחץ הדם והדופק מואטים ותאי הגוף מתחדשים. המומחים ממליצים על שמונה שעות שינה מדי לילה, שמסייעות במניעת כהויות ונפיחויות בעור העיניים, בבנייה מחודשת של תאי העור ובשיפור החיוניות של עור הפנים. לפני השינה מומלץ להשתמש בקרם לילה עשיר, שנספג היטב בזמן המנוחה וממלא את הקמטים בחומרים מזינים.


    מה שאת אוכלת משפיע על עור פנייך

    הקשר בין עור בריא וחלק לתזונה נכונה הוכח במחקרים רבים. קיימים מאכלים שנחשבים ליעילים במיוחד בשיפור הבריאות והמראה של עור הפנים:

    • פירות הדר: פירות הדר עשירים במיוחד בוויטמין C, שנלחם באופן טבעי ברדיקלים החופשיים בגוף שפוגעים ברקמות הקולגן ומאיצים את הזדקנות העור. מומלץ לאכול 2-3 פירות ביום, על מנת לשפר את מראה עור הפנים ולעכב את תהליכי ההזדקנות.
    • דגים עשירים באומגה 3: דגים עשירים בחומצת שומן מסוג אומגה 3, החיונית לשמירה על עור פנים אלסטי וצעיר. מומלץ לאכול דגי ים צפוני, מסוג סלמון, מקרל, הליבוט, בקלה, סול, טונה וסרדינים. אכילת דגים באופן קבוע תשפר את גמישות העור ותעשיר אותו בלחות טבעית ובריאה.
    • ירקות ירוקים: עשירים בסיבים תזונתיים המנקים את הדם מהרעלים המצטברים בו ומכילים כמות גדולה של ויטמין E, שמונע חמצון ונלחם ברדיקלים החופשיים. שילוב של ירקות ירוקים בתפריט היומי תסייע לטהר את גופך ואת עור פנייך בדרך טבעית.

     

    להילחם בקמטים

    נגזרת של ויטמין A שמבצעים בה שימוש חיצוני היא רטינול A. המולקולות הזעירות של הרטינול חודרות את השכבה החיצונית של העור ופועלות על שכבת הדרמיס, שהיא שכבה פנימית של העור שאינה חשופה כלפי חוץ. לאחר מריחת הקרם על העור הרטינול הופך לחומצה רטינואית, שמחדשת תאים שנפגעו מזקנה או מהשמש ומסייעת להם לתפקד כמו תאי עור בריאים. החומצה הרטינואית גורמת לקילוף עדין של השכבה העליונה של העור, שמנקה את העור מתאים מתים ומאפשר לתאים חדשים להופיע על פני העור. בנוסף, החומצה הרטינואית מייצרת מולקולות נוספות, כמו קולגן ואלסטין, שתומכות בעור ומוסיפות לו לחות 

     

     

    לקריאה נוספת:

    תוספי מזון להגנה מנזקי השמש

    מנזקי השמש

    הקיץ התחיל ואיתו גם הבילויים בים ובבריכה. חשיפה לשמש יכולה לגרום לקמטים, כתמים וכווית שמש. החדשות הטובות: קיימים מזונות שיוכלו להגן עליכם מהשמש ולשמור על עורכם בריא וצעיר לאורך זמן
    מה לאכול על מנת להאט את הזדקנות עור הפנים

    המלצות תזונתיות

    אורח החיים המודרני, השגרה הלחוצה בארץ והרצון העז לגוף רזה וחטוב גורמים לנו לצרוך דיאטות מוגבלות ולא מאוזנות. תפריט שמספק את כל רכיבי התזונה בכמויות המומלצות ע"י ארגון הבריאות העולמי עלול להוביל אותנו להשמנת יתר (אם הוא לא נבנה ע"י דיאטנית).
    הגנה על העור שלך

    ידע הוא יופי

    העור שלנו חשוף מדי יום למפגעים שונים כגון זיהום אוויר, עשן וקרני השמש. אז איך בכל זאת תשמרי על עור בריא, חלק וצעיר?
    שמירה על העור מנזקי השמש

    טיפים לשמירה על עורך מנזקי השמש

    רבים מאיתנו כבר מודעים לנזקים האסטטיים שהשמש גורמת לעורנו: כתמים, קמטים ובמקרים קיצוניים גם סרטן העור. אז איך בכל זאת תעברי את הקיץ בשלום ותשמרי על עור בריא?
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד