המלצות תזונתיות להאטת הזדקנות עור הפנים

14/04/2010


מאת: רויטל לוי-פסי דיאטנית קלינית מנהלת מוצר בכצט

אורח החיים המודרני, השגרה הלחוצה בארץ והרצון העז לגוף רזה וחטוב גורמים לנו לצרוך דיאטות מוגבלות ולא מאוזנות. תפריט שמספק את כל רכיבי התזונה בכמויות המומלצות ע"י ארגון הבריאות העולמי עלול להוביל אותנו להשמנת יתר (אם הוא לא נבנה ע"י דיאטנית). בפועל, רבים מאתנו סובלים ממחסור תזונתי כלשהו, והעור הוא החלק הראשון שנפגע. תאי העור מתחלפים בקצב מהיר ולכן מחסורים תזונתיים יכולים להשפיע על מראה העור תוך זמן קצרצר.

 הזדקנות העור

איך ניתן להאט את הזדקנות עור הפנים?

  • הדבר הראשון עליו עלינו להקפיד בטיפול התזונתי שאנו צריכים להעניק לעורנו הוא שתיית מים מרובה, לפחות 10 כוסות ביום.
  • ויטמין C חיוני לבריאות העור מכיוון שאחד מתפקידיו הוא סיוע בבניית חלבון הקולגן, חלבון הנמצא בשכבה הפנימית של העור ומהווה את הדבק ששומר על התאים ביחד. צריכה לא מספקת של ויטמין C, גורמת לאיבוד גמישות העור ולהאצת היווצרות קמטוטים וקמטים. מזונות עשירים בויטמין C: קיווי, פלפל אדום, תות שדה, הדרים.
  • צריכת נוגדי חמצון. הגורמים הדומיננטיים בתהליכי הזדקנות העור, הם הרדיקלים החופשיים שפוגעים במבנה העור, ביציבות התאים ובתפקודם. רכיבי תזונה בעלי פעילות אנטיאוקסידנטית, כדוגמת לייקופן (הפיגמנט האדום בעגבנייה) ופרוציאנדינים  המופקים מזרעי ענבים  יכולים לנטרל את הרדיקלים החופשיים.נוגדי החמצון הללו יעילים מאוד בנטרול הרדיקלים החופשיים הרבה יותר מנוגדי חמצון אחרים שקיימים במזון, כגון ויטמין E .

רוצים לדעת עוד? כתבות נוספות בנושא עור ודרמוקוסמטיקה

הדפסשלח לחבר
כתבות בנושא
פמינה
נורלבו
טיפטיפות
אקילו ספורט
פמינה יאנג
טפטפים