המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    פמינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    טונייט לטיפול בנדודי שינה (הגדל)

    מנדודי שינה לשינה עריבהחלק שני

    17/06/2017
    כדי לרפא בעיות שינה מתרכז הטיפול בחיזוק מערכת הדם. על מנת לשפר את איכות השינה ואת המעבר מערות לשינה מומלצת אכילת מזונות בעלי אנרגיה מצננת ומרגיעה (כגון שעורה, חיטה, אבטיח ותה ירוק) ועל הימנעות ממזונות בעלי אנרגיה חמה (כמו בשר בקר ואלכוהול) שיכולים לגרום לנדודי שינה.
    טונייט לטיפול בנדודי שינה (הגדל)
    למוצרים של כצט

    מאת חיי טייב, מנהל מותג טונייט לטיפול בהפרעות שינה זמניות

    כתבת המשך בסדרה הסוקרת מגוון טיפולים להתמודדות עם בעיות שינה והפרעות שינה שונות. בסקירה הראשונה 'מנדודי שינה(אינסומניה) לשינה עריבה' דנו בטיפולים פסיכולוגיים והוליסטיים  בהפרעות שינה: באמצעות טיפול בהיפנוזה, טיפול פסיכולוגי,CBT וטיפולי גוף נפש (כגון: נשימות, מדיטציות ודמיון מודרך). כמו כן המלצנו לבחון האם קיים קשר בין נדודי שינה לדיכאון (ולהיפך).
    בחלק זה נסייע לכם בבחינה של שיטות אלטרנטיביות לטיפול בבעיות שינה זמניות ומתמשכות - באמצעות רפואה סינית, רפואה טבעית, רייקי והדרכה רוחנית.

    רפואה סינית

    הרפואה הסינית מניחה כי כל הפרעה שהיא, פיזית או נפשית, נגרמת בשל חוסר איזון בין האלמנט הזכרי (יאנג) לבין האלמנט הנקבי (יין). יאנג הוא ה"אלמנט החם והפעיל" והשפעתו ניכרת ביום, בעוד שיין הוא ה"אלמנט הקר והאיטי" והשפעתו ניכרת בשעות הלילה.
    על פי הרפואה הסינית, אינסומניה נובעת מקושי של האדם לצלוח את המעבר החד מיום ללילה ולהגיע לאיזון. מאי יכולת לווסת את המעבר העדין שבין היום (רווי פעילות והמתחים) ללילה (למצב של שינה ורוגע) מבחינה תודעתית וגופנית.
    התהליך הטיפולי מתחיל באבחון מקיף הכולל תשאול מקיף על אורח חייו של הפונה ובביצוע של בדיקות גופניות המיוחדות לרפואה הסינית. תחקיר זה מסייע למטפל להכיר את האדם באופן הוליסטי ולאתר את המקור להפרעות השינה.
    ריפוי של בעיות שינה מתמקד על פי רוב בחיזוקה של מערכת הדם, המהווה לשיטתם את החוליה שבין הנפש לבין "רוח הלב" (את "משכן הרגשות והנפש") ובמטרה להשיג הרמוניה בין היין ליאנג. כל זאת באמצעות תמהיל טיפולי אישי המשלב בין דיקור סיני, הנחיות לאכילה נכונה ושימוש בצמחי מרפא המיוחדים לרפואה הסינית.
    על מנת לשפר את איכות השינה ואת המעבר מערות לשינה מומלצת אכילת מזונות בעלי אנרגיה מצננת ומרגיעה (כגון שעורה, חיטה, אבטיח ותה ירוק) ועל הימנעות ממזונות בעלי אנרגיה חמה (כמו בשר בקר ואלכוהול) שיכולים לגרום לנדודי שינה.
    באופן כללי ממליצה הרפואה הסינית על המנעות מאכילה ומפעילות ספורטיבית בסמוך לשינה; על שתיית נוזלים נטולי קפאין וכן על שתיית חלב חם;  ועל המנעות משינת צהריים ארוכה (כדי לנצל את אנרגית היאנג האקטיבית בטרם השינה).

    הרפואה הסינית היא הוליסטית במהותה ובמקרה של איתור בעיות גופניות ונפשיות מיוחדות, ושאחד מהסימפטומים שלה הוא בעיות שינה מטפל הרופא בשורשי המחלות עצמן. הניסיון מראה שפתרון הבעיות הבסיסיות מחזיר חולים רבים לאיזון ומאפשר להם לישון באופן תקין ואיכותי.

    רפואה טבעית – רפלקסולוגיה, טיפול הומיאופטי ופרחי באך

    טיפול ברפלקסולוגיה, באמצעות תרופות הומיאופטיות ו/או באמצעות פרחי באך מהווים אפיקים נוספים של הטיפול ההוליסטי והרפואה הטבעית. תשאול מקיף מהווה את הבסיס לכל טיפול, כשהמטרה היא להכיר את האדם לעומק מבחינה נפשית, פיזיולוגית אורחות חיים. תכנית הטיפול היא אישית ובהתאם למפת האבחון.

    טיפול רפלקסולגי

    -  מתבצע על ידי רפלקסולוג מומחה שמעסה ולוחץ בנקודות מגע שמצויות בכף הרגל. בנקודות יעודיות שאותרו בתהליך האבחון כמקור לבעיות השינה (בשל תפקוד יתר או חסר של איברים פנימיים או במערכות הגוף). אופי העיסוי שונה מאדם לאדם ומלווה בשימוש בשמנים בעלי סגולות מיוחדות להרפייה, עירור ולויסות. הרפלקסולוגיה היא שיטה עתיקת יומין ומשמשת רופאים ומטפלים רבים ברחבי העולם.


    טיפול הומיאופטי

    - הטיפול מתבצע תוך התאמה מיטבית של התרופה ההומיאופטית לחולה. לתרופות אלו מאות רבות של נוסחאות ומרכיבים. תפקידו של המטפל הוא למפות את בעיותיו של הפונה ולהציע לו את התרופה הטובה ביותר בעבורו, בהתייחס למכלול הסיבות הגורמות לנדודי שינה.
    במקרים רבים נדרש יותר מסבב אחד של התאמת התרופה למטופל והתוצאות ניכרות תוך כמה ימים ועד כמה שבועות מתחילת הנטילה. כחלק בלתי נפרד מהתהליך ממליצים רבים מההומיאופטים על המנעות מאכילה/מציצה של סוכריות מנטה, שתיית משקאות עם קפאין, תה מנטה או תה עם נענע.


    טיפול בפרחי באך

    – טיפול אנרגטי לטיהור וריפוי של גורמים רגשיים המשפיעים לרעה על בריאותו הנפשית והפיזילוגית של המטופל בכלל ולבעיות של נדודי שינה בפרט. מגוון התמציות רב והן מופקות מממינים שונים של פרחים, פקעות וצמחים בלתי רעילים (כ- 38 בסך הכל).
    איכות הטיפול תלויה ברמת התשאול ובאיתור מכלול הגורמים שיוצרים את בעיות השינה. ההתאמה של התמציות אישית ולכל מטופל נבחרות סדרה של תמציות המסייעות לפתרון הבעיות שאותרו (כמו חוסר איזון, חוסר בטחון, כעס וחרדות).

    טיפול ברייקי

    הטיפול באנרגיית רייקי (אנרגיית חיים ב"תודעה אלוהית") התפתחה במאה הקודמת ביפן והפכה לאחת משיטות האלטרנטיביות הנפוצות בשימוש גם במערב.
    "האנרגייה המרפאת" מועברת באמצעות מגע ידני ומרפרף של המטפל על גופו של המטופל. היא מסייעת באיזון אנרגטי של האיבר או המערכת הפנימית ומחזירה אותה לתפקוד. מטפלי הרייקי רואים את עצמם כצינור המתווך את אנרגיית החיים למטופל וישנן כחמש עשרה תנוחות בסיסיות להעברתה.
    מומחים לרייקי טוענים כי בכוחה של אנרגיית הרייקי להקל גם במקרים של נדודי שינה, הנגרמים בשל סיבות נפשיות ומתחים.
    מומלץ לבחור במטפל רייקי שמוסמך לטפל בעצמו ובאחרים, כולל במקרים של טיפול מרחוק.

    הדרכה רוחנית

    מומחים לבעיות שינה מניחים שחלק לא מבוטל מהגורמים לנדודי שינה טמון באורח החיים העכשווי. בשאיפה של האדם המודרני לעושר ואושר, להישגים גבוהים בלימודים או בעבודה ודאגה לסטטוס החברתי.
    תפקידו של המדריך הרוחני הוא לסייע לאדם לבחור את הדרך הייחודית שלו. ללמד אותו להיות קשוב לעצמו ולאופיו, לרצונותיו הנקיים ונטולי השיקולים החברתיים-משפחתיים.
    מדריכים רוחניים מאמינים שעצם ידיעת המטרות והרצונות האמיתיים שלנו משחררת ומכניסה אנרגיה חדשה לחיינו. שההכרה ב"מי שאנחנו" מאפשרת לנו להשיג חיים טובים יותר ולבנות מערך חיים אינהרנטי לאישיותינו, בו נוכל להתבטא באופן חופשי (לכאוב, לכעוס, לשחרר, לצחוק) ולהפסיק "לשמור בבטן".
    ההדרכה הרוחנית מעניקה לאדם כלים עצמיים לויסות ולריפוי עצמי, המלמדים את האדם להתמודד עם הקשיים ברגע התרחשותם. כלים אלו, כך מניחים המדריכים, מונעים מהקשיים הנצברים להפוך לחרדות ומתחים, לקשיי הירדמות ולנדודי שינה(אינסומניה).


     

    לקריאה נוספת:

    טיפול היפנוטי מיטיב עם אנשים הסובלים מהפרעות שינה

    סקירת שיטות טיפול

    זו הכתבה הראשונה בסדרה בה נסקור מגוון של טיפולים פסיכולוגים, הוליסטיים ומשלימים לטיפול ולהתמודדות עם בעיות שינה והפרעות שינה שונות. מקורן של הפרעות שינה רב ושונה מאדם לאדם, קיימות מבחר סיבות שמצריכות חשיבה הוליסטית ואישית לטיפול במתלוננים על נדודי שינה.
    טונייט  - הפרעות שינה זמניות

    השינה היא אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחותנו ולתפקוד מערכות גופנו. מנגנון אבולוציוני שנשמר אצל מרבית בעלי החיים, בעלי הכנף ואצל בני האדם. הפרעות שינה הם שם כולל למגוון בעיות הניכרות בכמות השינה ובאיכותה, במקצבי השינה ובתדירותה, בשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים חריגים והמתרחשים במהלכה, ובמעבר בין מצבי שינה ליקיצה.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כשאנו ישנים, ולצופה מן הצד נדמה כי אנו במצב של שינה עמוקה, מתחוללים במוחנו מספר תהליכים במקביל. גופנו ומוחנו חווים כמה מחזורי שינה; תאי עצב חוברים זה לזה ופועלים כיחידה; ומוליכים עצביים מווסתים את פעילותנו - בין מצבי עירות לשינה.
    לישון טוב

    נולד לכם תינוק חדש? זה לא אומר שאתם חייבים להיפרד לשלום משנת הלילה האיכותית שלכם, לפחות לא לזמן רב. אל תשכחו, חוסר שינה מתמשך עלול לפגוע בתפקודכם.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כמחצית מבני ה- 60 פלוס סובלים מנדודי שינה ויש לכך כמה פתרונות יעילים. מבוגרים שישנים היטב זוכים לבריאות נפשית וגופנית טובה יותר.
    חצי טבליית טונייט ולישון

    זה לא בשבילכם

    מתבגרים זקוקים לשינה בת כתשע שעות אך מחקרים עדכניים מוכיחים שהם ישנים פחות משמונה שעות בלילה. הרגלי השינה של מתבגרים השתנו מאוד בשנים האחרונות. הם מבלים מחוץ לבית עד לשעות הלילה המאוחרות ולעיתים רבות שותים ממריצים ואלכוהול, צופים בטלוויזיה שעות רבות או גולשים ללא הפסק ברשתות החברתיות.
    חוסר שינה

    ולהחזיר את הלילה לשליטתכם

    אם גם אתם מתקשים להירדם אתם בוודאי מחפשים לכך פתרון. חשוב לבחון את אורך החיים שלכם כדי לבדוק אולי אתם גורמים לעצמכם לקושי בהירדמות, אך אם חוסר השינה נמשך חשוב לטפל בנושא באמצעות אכילה נכונה, התעמלות, צמצום המתח הנפשי וטיפול תרופתי פשוט
    נדודי שינה

    לא מצליחים להירדם בלילה? מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה או מתעוררים עם אור ראשון? ייתכן שגם אתם סובלים כעת מהפרעות שינה. מחסור בשינה עלול לשבש את החיים, אך כיום שיטות טיפול שונות יסייעו לכם עם בעיות השינה כך שתוכלו להירדם בקלות ולקום רעננים
    כדורי שינה

    כל מה שרציתם לדעת

    כמעט כל האוכלוסייה סובלת בשלב זה או אחר בחייה מנדודי שינה. בין אם אתם עוברים תקופה לחוצה ובין אם יש סיבה אחרת בגללה אתם לא נרדמים – אין צורך להמשיך לסבול. כיום תוכלו למצוא בבית המרקחת כדורי שינה ללא מרשם רופא שיסייעו לכם לעבור את הלילה ולקום בבוקר רעננים
    חוסר שינה

    על בריאותינו הכללית

    אל תתנו לנדודי השינה לשבש את חייכם, שינה טובה היא ערובה לחיים טובים ומאוזנים. חוסר שינה משפיע על מנגנוני גופנו ועל בריאותינו הכללית. טונייט, תרופה ללא מרשם, להקלה בהפרעות שינה זמניות מספקת פתרון לבעיה. טונייט מיועדת כעזר לשינה ואינה ממכרת.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד