המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    פמינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    תוסף תזונה (הגדל)

    כך תקבלו את כל הוויטמינים החיונייםמהמזון שאתם אוכלים

    5/07/2018
    ויטמינים המצויים במזונות השונים חשובים לבריאות ותזונה נכונה. אך חשוב שתדעו שיש מזונות שמפריעים לספיגת ויטמינים בגוף ולכן עלינו לצרוך אותם בנפרד. לעומת זאת מזונות אחרים יש לצרוך ביחד על מנת לשפר את רמת הספיגה בגוף.
    תוסף תזונה (הגדל)
    למוצרים של כצט

    ויטמינים המצויים במזונות השונים חשובים לבריאות ותזונה נכונה. אך חשוב שתדעו שיש מזונות שמפריעים לספיגת ויטמינים בגוף ולכן עלינו לצרוך אותם בנפרד. לעומת זאת מזונות אחרים יש לצרוך ביחד על מנת לשפר את רמת הספיגה בגוף. כאשר לא ניתן לקבל את מלוא הכמות הנדרשת של הויטמינים והמינרלים מהמזון יש לצרוך תוספי תזונה

    ויטמין C 

    קשור ביצירת חלבונים והורמונים, ועוזר בספיגת ברזל. ניתן למצוא ויטמין C בפירות, ירקות ונבטים.

    מזונות עשירים בויטמין C

    : ברוקולי, פלפל, כרובית, אפונה ירוקה, שעועית ירוקה, עגבנייה, ירקות עלים ירוקים ותפוח אדמה
    גורמים שמפריעים לספיגת ויטמין C: קפה, עישון, נטילת אנטיביוטיקה

    כך תסייעו לספיגת ויטמין C בגופכם

    : מומלץ לשלב ברזל על מנת להעלות את רמת הספיגה של ויטמין C בגוף.
    תוספי תזונה המכילים ויטמין C: רצוי לקחת תוסף מזון המשלב ברזל עם ויטמין C

    ויטמין D

    נוצר על ידי חשיפה לשמש, אך ניתן לצרוך אותו ממזונות ותוספי מזון. תפקידו לסייע לספיגת הסידן בגוף.


    מזונות עשירים בויטמין D

    : דגים, כבד, פירות ים, שמן דגים, שמנת, חמאה, חלמון של ביצה, חלב

    גורמים שמפריעים לספיגת ויטמין D:

    • נטילת סטרואידים
    • תרופות נוספות- למשל תרופות שמורידות את רמת הכולסטרול בדם.

    כך תסייעו לספיגת ויטמין D בגופכם

    : נטילת תוסף סידן בתוספת ויטמין D מגבירה את ספיגת הויטמינים בגוף, לכן מומלץ לשלב מזונות או תוספי תזונה המכילים את הויטמינים.


    ברזל

    משפיע על צבע העור, על כישורי הריכוז והחשיבה שלנו, על היכולת לפתח שרירים וגם על מידת העייפות והתיאבון. בנוסף, הברזל מסייע בהובלת החמצן בגוף אל המוח ואל השרירים. הוא מחבר בין החמצן לחלבון ההמוגלובין ומעביר את החמצן לאיברים שונים.


    מזונות עשירים בברזל

    : ירקות, עלים ירוקים, קטניות, שמרי בירה, פירות יבשים, אגוזים וגרעינים

    גורמים שמפריעים לספיגת ברזל

    :

    • רצוי לא לשלב מזון עשיר בסידן יחד עם ברזל
    • מעדני סויה (יוגורטים)
    • משקאות קלים, משקאות המכילים קפאין ותה המכיל תאין
    • סובין וסיבים תזונתיים – יש להימנע מאכילת לחמים, מאכלים מקמח מלא או מזונות המכילים סיבים בשילוב מוצרי בשר או קטניות ודגנים העשירים בברזל

    כך תסייעו לספיגת הברזל בגופכם:

    • שילוב מזון עשיר בברזל עם מזון עשיר בוויטמין C יגביר את ספיגת הברזל בגוף
    • מומלץ לאכול שני סוגי חלבון בארוחה
    • מומלץ לאכול מזון חומצי בשילוב מזונות העשירים בברזל
    • חומצה אוקסאלית הנמצאת בתרד מפריעה לספיגת הברזל, זאת למרות שתרד הוא מאכל בעל שיעור ברזל גבוה

    סידן

     

    מינרל החיוני.


    מזונות עשירים בסידן:

     חלב ומוצרי חלב, דגים, טחינה, ממרח שקדים, ברוקולי וקטניות


    גורמים שמפריעים לספיגת סידן:

    • משקאות קלים ותוססים, משקאות המכילים קפאין
    • מזונות חלביים עשירים בזרחן כגון יוגורט וחלב 1%
    • רכיבים כמו חומצה אוקסלית המצויה בתרד, עלי סלק, פטרוזיליה, קקאו, אגוזים, וכן חומצה פיטית המצויה בסיבים תזונתיים

    כך תסייעו לספיגת הסידן בגופכם:

    מומלץ לשלב סידן עם מזונות המעודדים את ספיגת הסידן כמו מזונות המכילים ויטמין C ומוצרים המכילים ויטמין D. כמו כן, רצוי לאכול שתי ארוחות חלביות ביום, ולהמעיט במלח המכיל נתרן וגורם לאיבוד הסידן בשתן.


    לקריאה נוספת:

    ויטמין D

    בחנו את עצמכם

    גם בישראל, הנחשבת למדינה שטופת שמש במרבית ימות השנה, אנחנו סובלים ממחסור בוויטמין D, הנוצר מחשיפה לשמש. איך זה יתכן? ימים ארוכים במשרד, קרמים המגנים על העור, גוון עור ועוד. אז איך בכל זאת נגרום לגופנו להשלים את המחסור?
    תוספי תזונה

    מי נגד מי

    מאז שמושגים כמו אנטי אוקסידנטים ("הטובים") ו- רדיקלים חופשיים (ה"רעים") חדרו לתודעתנו אנחנו תוהים איזה תוסף תזונה כדאי לנו לקחת כדי להתגונן מפני מחלות המודרניזציה (לחץ, עישון, הפרעות שינה, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה).
    ויטמין D

    הוכח במחקר

    החשש ממחלת הסרטן מעודד רבים לשנות את הרגלי החיים: להימנע מעישון, להגביל את החשיפה לשמש ולאכול אוכל בריא. תופתעו לגלות שגם וויטמין D יכול להפחית את הסיכון שלכם לחלות בסרטן ולחזק את גופכם בצורה טבעית
    שמירה על בריאות העצם

    המלצות ארגון האוסטאופורוזיס העולמי

    צריכת הכמות היומית המומלצת של סידן - בין אם באמצעות מזון, תוספים, או שילוב של השניים - היא הכרחית לשמירה על חוזק העצם ויכולה למלא תפקיד מכריע במניעת שברים הנובעים מאוסטיאופורוזיס. בכתבה המלצות לצריכה יומית של סידן וויטמין D ומחשבון להורדה.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד