המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    אוסטאופורוזיס
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    שמירה על בריאות העצם (הגדל)

    שמירה על בריאות העצםהמלצות ארגון האוסטאופורוזיס העולמי

    14/06/2018
    צריכת הכמות היומית המומלצת של סידן - בין אם באמצעות מזון, תוספים, או שילוב של השניים - היא הכרחית לשמירה על חוזק העצם ויכולה למלא תפקיד מכריע במניעת שברים הנובעים מאוסטיאופורוזיס. בכתבה המלצות לצריכה יומית של סידן וויטמין D ומחשבון להורדה.
    שמירה על בריאות העצם (הגדל)
    למוצרים של כצט

    סידן וויטמין D מהווים בשנים האחרונות נושא משמעותי למחקר ולדיון מקצועי נרחב בהתבסס על ממצאי מחקרים חשובים ועל קוסנזוס בקרב המומחים המובילים בתחום, מעדכן ה NOF (ארגון האוסטאופורוזיס העולמי) את המלצותיו בנוגע לצריכה היומית המספקת של סידן וויטמין  D לכמויות הבאות:

    נשים, בנות 50 ומעלה  זקוקות ל  1200 מ"ג סידן ליום

    גברים, בני 50-70 50 זקוקים ל  1000 מ"ג סידן ליום.  מעל גיל 70, 1200 מ"ג סידן ליום

    *בהתאם להמלצות NOF

    צריכת הכמות היומית המומלצת של סידן - בין אם באמצעות מזון, תוספים, או שילוב של השניים - היא הכרחית.

    ויטמין D

    ויטמין D3 הוא הצורה של ויטמין D התורמת בצורה הטובה ביותר לבריאות העצם. הוא נקרא גם CHOLECALCIFEROL.

    ויטמין D3 מיוצר בעור בעקבות חשיפה ישירה לאור השמש. אולם גורמים רבים משפיעים על יכולתו של הגוף לייצר כמות מספקת של הויטמין.
    ניתן לקבל ויטמין D מחלב מועשר, חלמון ביצה, דגי  מי ים מלוחים, כבד ותוספי מזון.

     

    מבוגרים בני 50 ומעלה  זקוקים ל  800-1000  יב"ל ויטמין D3 ליום.

    * בהתאם להמלצות  NOF 

    תפקידו של ויטמין D 

    לויטמין D תפקיד חשוב בספיגת הסידן.

    NOF  שינה את המלצותיו, לאחר  שיקול דעת זהיר ובחינת כמות גדלה והולכת של הוכחות, לכך שחסר בסידן וויטמין D נפוץ מאוד בארה"ב ובעולם כולו, במיוחד אצל מבוגרים בני 50 ומעלה.

     
    לנוחיותכם צירפנו טופס המאפשר לכם לעקוב אחרי צריכת הסידן היומית שלכם. בטופס תמצאו רשימת מזונות המחולקת לפי קבוצות המזון, בסדר כמותי יורד של תכולת סידן למנה נאכלת.

    יש למלא את מספר המנות שאכלת ביום, ולהכפיל בכמות הסידן למנה. יש לסכום את כמות הסידן המתקבלת משני טורי המזונות ולהשוות לקצובה היומית המומלצת (בטבלה הקטנה משמאל) בהתאם לגיל.

     

      מחשבון סידן

    אם אינך צורך/ת  מספיק סידן מהמזון, הינך זקוק/ה לתוסף.  ההמלצה לתוספת סידן וויטמין D הם כאשר אין מספיק צריכה מהתזונה.

     

    מסמך ה NOF

    http://tinyurl.com/hqlz4ve

     

    למאמרים נוספים:

    ויטמין D

    בחנו את עצמכם

    גם בישראל, הנחשבת למדינה שטופת שמש במרבית ימות השנה, אנחנו סובלים ממחסור בוויטמין D, הנוצר מחשיפה לשמש. איך זה יתכן? ימים ארוכים במשרד, קרמים המגנים על העור, גוון עור ועוד. אז איך בכל זאת נגרום לגופנו להשלים את המחסור?
    דיכאון, דיכאון וחרדה, דיכאון קליני

    רבים מרגישים לפעמים ש"יום ראשון דיכאון", אך מה ניתן לעשות אם במהלך כל השבוע אתם מרגישים מדוכדכים ועצבניים? כך תדעו אם אתם סובלים מדיכאון ותלמדו כיצד ניתן להתגבר עליו בצורה יעילה
    תוסף תזונה

    מהמזון שאתם אוכלים

    ויטמינים המצויים במזונות השונים חשובים לבריאות ותזונה נכונה. אך חשוב שתדעו שיש מזונות שמפריעים לספיגת ויטמינים בגוף ולכן עלינו לצרוך אותם בנפרד. לעומת זאת מזונות אחרים יש לצרוך ביחד על מנת לשפר את רמת הספיגה בגוף.
    תוספי תזונה

    מי נגד מי

    מאז שמושגים כמו אנטי אוקסידנטים ("הטובים") ו- רדיקלים חופשיים (ה"רעים") חדרו לתודעתנו אנחנו תוהים איזה תוסף תזונה כדאי לנו לקחת כדי להתגונן מפני מחלות המודרניזציה (לחץ, עישון, הפרעות שינה, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה).
    ויטמין D

    הוכח במחקר

    החשש ממחלת הסרטן מעודד רבים לשנות את הרגלי החיים: להימנע מעישון, להגביל את החשיפה לשמש ולאכול אוכל בריא. תופתעו לגלות שגם וויטמין D יכול להפחית את הסיכון שלכם לחלות בסרטן ולחזק את גופכם בצורה טבעית
    מחסור בויטמין D אצל ילדים עלול להוביל להשמנה

    למה כל כך חשוב שיהיה לכם ויטמין D בגוף? כי הוא מסייע למניעת מחלות כגון סרטן, טרשת נפוצה ובריחת סידן, משפר תוצאות ספורטיביות ומונע השמנת יתר בקרב ילדים ומתבגרים
    הקשר בין ןיטמין D והחשיפה לשמש

    אז תוסיפו ויטמין D לתפריט

    אם אתם מבלים את רוב שעות היום במשרד וקרן האור היחידה שאתם רואים היא מבעד לחלון, חשוב שתדעו כי יתכן ואתם סובלים ממחסור בויטמין D.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד