המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    חומצה פולית
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    פוליק 400 תוסף תזונה לחוסר בחומצה פולית (הגדל)

    בהיריון? חומצה פולית כבר לקחת?

    אם את מתכננת היריון, או שהינך בהיריון חשוב שתדעי – למעלה מ-40% מהנשים בהיריון סובלות מאנמיה. נטילת חומצה פולית חיונית למניעת התופעה ולהתפתחות תקינה של העובר. אז מתי לוקחים את התוסף? ואיך מהוא מגן על מערכות הגוף של העובר? תתחילי לרשום...
    פוליק 400 תוסף תזונה לחוסר בחומצה פולית (הגדל)

    אם את מתכננת היריון, או שהינך בהיריון חשוב שתדעי,  נטילת חומצה פולית חיונית למניעת התופעה ולהתפתחות תקינה של העובר.  אז מתי לוקחים את התוסף? ואיך מהוא מגן על מערכות הגוף של העובר? תתחילי לרשום...

    החלטת להיכנס להיריון? שיהיה בשעה טובה.  אז בין הבדיקות הגנטיות הרבות לחיפושים אחר רופא נשים טוב, כדאי שכבר עכשיו תחשבי על התינוק שבדרך ותתחילי לקחת חומצה פולית.   מחקרים מראים שאמהות שלקחו חומצה פולית עוד בטרם נכנסו להיריון, או בשלבי ההיריון הראשונים, הקטינו באופן משמעותי את הסיכון ללדת תינוקות עם מומים.
    אם את כבר בהיריון, מומלץ להמשיך עם החומצה הפולית לפחות עד סוף השליש השני להיריון.  לנטילת חומצה הפולית בשלבים הראשונים של ההיריון יש חשיבות רבה, כי בשלב זה נבנות המערכות החיוניות של תינוקך.  במקביל, רופא הנשים ייתן לך גם מרשם לתוסף ברזל על מנת שלא תסבלי ממחסור בברזל שיכול להוביל לאנמיה.



    סיבות לאנמיה בהיריון 

    • חוסר ברזל

      - במהלך ההיריון, ובעיקר בשלביו הראשונים, נדרשת האם העתידית ליצירת כדוריות דם אדומות, שמספרן עולה במהלך ההיריון, והן עוזרת ליצירת השליה של העובר והתפתחותו התקינה.  אחד החומרים החשובים ביותר לבניית מחזור הדם האימהי, העובר והשליה, הוא הברזל.  אבל הצורך באספקת ברזל בתקופת ההיריון גורם להפחתה במאגרי הברזל של האם, ועלול לגרום לאנמיה כתוצאה ממחסור בברזל.
    • חוסר בחומצה פולית ( Folic Acid

      )– חומצה פולית היא ויטמין מקבוצת B החשוב לבניית תאים בגוף ולחילוף חומרים תקין.  במהלך ההיריון הגוף נדרש לייצר חומצה פולית בכמות העולה עד פי-4 לעומת הכמות הדרושה לנשים שאינן הרות.
    • סיבות נוספות

      מחסור בויטמין B12, מחלות כרוניות, מחלות כליה, דימומים ועוד.

    בנשים הרות אנמיה עלולה לגרום ללידה מוקדמת, לילוד במשקל קטן מהתקין ויש מחקרים שמראים כי יש קשר בין אנמיה ורעלת היריון.


    איך תדעי שאת סובלת מאנמיה?

    הברזל הוא  יסוד מתכתי החיוני לגוף בעיקר כגורם הבונה תאי דם אדומים.  בזמן היריון, נפח הדם עולה על מנת לספק לעובר את כל צרכיו, ובשל כך ריכוז הברזל יורד.  מחסור בברזל עלול לגרום לאנמיה המסכנת גם אותך וגם את העובר. 
    הסימנים העיקריים לאנמיה הם:

    • תשישות יתר
    • חיוורון
    • כאבי ראש
    • מערכת חיסון ירודה
    • עייפות מוגברת
    • קוצר נשימה
    • חוסר תיאבון

    דרכים לטיפול ומניעת אנמיה בהיריון

    תוסף ברזל

    מומלץ ליטול תוספי ברזל מתום החודש השני להריון, על מנת לאפשר בניית כדוריות אדומות בדם.  טבליות פריפול מבית כצט נועדו לטפל ולמנוע אנמיה מחוסר ברזל וחומצה פולית בעיקר בקרב נשים הרות ומיניקות.  הטבליות הן היחידות הניתנות ללעיסה, וניתן לקחת אותן יחד עם מזון.  כמו כן, הן אינן מכילות מלחי ברזל כמו תוספי ברזל של חברות אחרות, אלא מכילות תרכובת אורגנית של ברזל תלת-ערכי שאינן גורמות לתופעות לוואי. 


    חומצה פולית – באיזה שלב של ההיריון?

    מחקרים רבים נעשו בתחום זה ורובם ככולם מעידים כי צריכת כמות מספקת של חומצה פולית בשלושת החודשים שלפני ההיריון ובשליש הראשון מפחיתה סיכון למומים מולדים כגון: מומים בעמוד השדרה, שפה שסועה ומומים שונים בלב.  על מנת להבטיח את בריאות העובר כבר בתחילת ההיריון, מומלץ כי תתחילי לקחת את החומצה כבר שלושה חודשים לפני הכניסה להריון ותמשיכי לקחת אותה לפחות במהלך שלושת החודשים הראשונים להריון.

    גם אם לא הספקת לקחת חומצה פולית לפני ההיריון, אל דאגה.  התחילי לקחת חומצה פולית עם גילוי ההיריון, וכך תקטיני את הסיכוי למומים מולדים.


     

    מדוע מומלץ לקחת חומצה פולית?
    • מחקרים מוכיחים כי תוספת חומצה פולית כשלושה חודשים לפני ההיריון ולפחות עד לסוף החודש השלישי להריון מקטינה משמעותית את הסכנה למומים קשים בתינוק הנולד.
    • נטילת החומצה הפולית עוזרת לתהליך העיכול ולחילוף חומרים תקין.
    • מומלץ לקחת כ0.4 מ"ג חומצה פולית ביום.

     

    כתבות נוספות בנושא

    חומצה פולית

    כל אישה שמתכננת להביא ילדים שומעת מהרופא שלה על חשיבותה של החומצה הפולית לבריאות העובר ולמניעת מומים, אך למעשה החומצה הפולית חשובה לכל אדם בכל גיל. אם אינכם אוכלים לפחות כוס מלאה של ירקות ירוקים ביום, הכתבה הזאת היא בשבילכם
    אוכלים ומתחזקים

    טיפים לטיפול באנמיה וחוסר ברזל

    כולנו יודעים שחשוב לאכול מאוזן כדי לשמור על הבריאות – דרך חיים זו יכולה לעזור לכם להתגבר גם על אנמיה וחוסר ברזל ולמנוע עייפות, עצבנות ואפילו נשירת שיער. האם אתם אוכלים מספיק ברזל ומה עליכם לאכול כדי לסייע לספיגת הברזל בגוף? בואו ללמוד כיצד לחזק את הגוף בדרכים בריאות ופשוטות
    ברזל הוא מרכיב תזונתי חיוני בילדים ופעוטות

    מאמר מאת: ד"ר דורון כרמי

    ברזל הוא מרכיב תזונתי חיוני. רובו קשור להמוגלובין, המרכיב את כדורית הדם האדומה ומיוגלובין בשריר, והשאר מצוי במחסני הברזל בגוף. חלק קטן ממנו קשור לאנזימים שונים שהם קריטיים לתפקוד הגוף. מחסור בברזל גורם לפגיעה בתפקודי הגוף. בתינוקות וילדים נמצא כי חסר בברזל גורם לפגיעה בגדילה ועל כן למניעתו של חסר זה, חשיבות רבה.
    דרכים למנוע ולטפל באנמיה

    דרכים למנוע ולטפל באנמיה

    כשליש מאוכלוסיית העולם סובלת ממחסור בברזל שגורם לאנמיה. תזונה נכונה בצירוף תוספי ברזל יכולים להשלים את המחסור ואף למנוע אנמיה, בתנאי שהם נצרכים בצורה יעילה ונכונה. אז האם כדאי לאכול הרבה בשר ואיזה תוסף מזון יטפל בתופעה? כל המידע לפניכם.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד