המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    נדודי שינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    הפרעות בשינה (הגדל)

    הרגלים של שינהאינסומניה

    12/05/2010
    רובינו הולכים לישון כבר ב- 11 בלילה ונרדמים תוך 18 דקות ל-7 שעות שינה. מי שסובלים מנדודי שינה יירדמו רק אחרי 30 דק' מול הטלוויזיה והסיבה הנפוצה ביותר לנדודי שינה הינה לחץ.
    הפרעות בשינה (הגדל)
    למוצרים של כצט

    מסקר שנערך בקרב מדגם מייצג על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור חברת התרופות כצט, יצרנית טונייט (לטיפול בהפרעות שינה זמניות), עולות מספר מסקנות מעניינות לגבי הרגלי השינה של הציבור הישראלי. 


    מספר שעות ממוצע של שינה בלילה

    בממוצע הציבור הישראלי ישן קרוב לשבע שעות בלילה. 15% בלבד ישנים יותר מ- 8 שעות בלילה.
    גילאי 55 ומעלה ישנים בממוצע פחות שעות בלילה, בהשוואה לגילאים צעירים יותר- 27% מהם ישנים חמש שעות או פחות בלילה. זאת לעומת 16%-17% בלבד שישנים חמש שעות או פחות בקרב גילאים צעירים יותר.

    מועד ההליכה לישון

    מעל לשליש מהציבור (37%) הולכים לישון בין השעה 11 ל- 12. ו- 13% בלבד הולכים לישון אחרי השעה 1.  בעוד 27% מהצעירים בגילאי 18 עד 34 הולכים לישון אחרי השעה 1 בלילה,  רק 4%-6% מגילאי 35 ומעלה הולכים לישון בשעה זו. 5% פונים לישון לפני 10 בלילה.


    זמן שלוקח להירדם

    הזמן הממוצע להירדמות הוא 18 דקות. 21% מהישראלים נרדמים מיד כשראשם נוחת על הכר,
    ואילו ל- 14% לוקח יותר מחצי שעה להירדם. לבעלי הכנסה נמוכה לוקח באופן מובהק בבמוצע זמן ארוך להרדם לעומת בעלי הכנסה גבוהה.
    שיעור הסובלים מנדודי שינה או קשיים בהירדמות
    22% מהציבור סובלים מקשיי הירדמות או נדודי שינה, כאשר 6% סובלים מכך כמעט תמיד לעתים קרובות.
    שיעור הנשים הסובלות מנדודי שינה או מקשיי הירדמות כמעט כפול משיעור הגברים הסובלים מכך (29% בהשוואה ל- 14%). כמו כן, עם העלייה בגיל עולה שיעור הסובלים מהתופעה (19% בקרב גילאי 18 עד 34, 21% בקרב גילאי 35 עד 54 ו- 28% בקרב גילאי 55 ומעלה).


    מה עושים הסובלים מנדודי שינה או הפרעות שינה

    כשנשאלו מה הם עושים כאשר הם סובלים מנדודי שינה, ציינו הסובלים בעיקר כי הם צופים בטלוויזיה (20%), לוקחים תרופות לטיפול בנדודי שינה (16%) וקוראים (14%). מנגד, 37% ציינו כי אינם עושים דבר כאשר הם סובלים מנדודי שינה.
    בזמן נדודי שינה נשים נוהגות יותר לקרוא (19% בהשוואה ל- 2% בלבד בקרב הגברים) ולהשתמש בשיטות אלטרנטיביות (8% בקרב הנשים, לא צויין כלל על ידי הגברים). 

    סיבות לנדודי שינה או בעיות שינה

    הסיבה הנפוצה ביותר לנדודי שינה או קושי בהירדמות הינה לחץ והיא צוינה על ידי 46% ממי שסובל מהתופעה. סיבות נוספות שציינו הסובלים מהתופעה הן מחשבות מטרידות (19%), בעיות רפואיות (13%) ועומס בעבודה (8%).

    עיקרי המסקנות:

    • בממוצע הציבור הישראלי ישן קרוב לשבע שעות בלילה. 15% בלבד ישנים יותר מ- 8 שעות בלילה. 
    • גילאי 55 ומעלה ישנים בממוצע פחות שעות בלילה, בהשוואה לגילאים צעירים יותר.
    • מעל לשליש מהציבור (37%) הולכים לישון בין השעה 11 ל- 12. ו- 13% בלבד הולכים לישון אחרי השעה 1.
    • מי שסובלים מנדודי שינה ציינו יותר כי הם הולכים לשון לפני 11 בערב, לעומת מי שאינם סובלים מנדודי שינה (24% לעומת 18% בהתאמה).
    • הזמן הממוצע להירדמות הוא 18 דקות. חמישית מהישראלים נרדמים מיד כשראשם נוחת על הכר, ואילו ל- 14% לוקח יותר מחצי שעה להירדם.
    • שיעור גבוה יותר של צעירים בגילאי 18 עד 34 הולכים לישון אחרי השעה 1 בלילה, בהשוואה לגילאים מבוגרים יותר. 
    • הזמן הממוצע להירדמות בקרב מי שסובלים מנדודי שינה כפול ממשך הזמן שלוקח להירדם בקרב מי שאינם סובלים מנדודי שינה.
    • שיעור הנשים הסובלות מנדודי שינה או מקשיי הירדמות כמעט כפול משיעור הגברים הסובלים מכך. כמו כן, עם העלייה בגיל עולה שיעור הסובלים מהתופעה.
    • כשנשאלו מה הם עושים כאשר הם סובלים מנדודי שינה, ציינו הסובלים בעיקר כי הם צופים בטלוויזיה, לוקחים תרופות לטיפול בנדודי שינה וקוראים. מנגד, 37% ציינו כי אינם עושים דבר כאשר הם סובלים מנדודי שינה.
    • הסיבה הנפוצה ביותר לנדודי שינה או קושי בהירדמות הינה לחץ. סיבות נוספות שציינו הסובלים מהתופעה הן מחשבות מטרידות, בעיות רפואיות ועומס בעבודה.
    • נשים ציינו בשיעורים גבוהים יותר כי הן סובלות מנדודי שינה(אינסומניה) או מקשיים בהירדמות בשל מחשבות מטרידות ושינויי מזג אוויר, גברים ציינו מעט יותר את נושא הלחץ.

    כתבות נוספות בנושא

    טונייט לטיפול בנדודי שינה

    חלק שני

    כדי לרפא בעיות שינה מתרכז הטיפול בחיזוק מערכת הדם. על מנת לשפר את איכות השינה ואת המעבר מערות לשינה מומלצת אכילת מזונות בעלי אנרגיה מצננת ומרגיעה (כגון שעורה, חיטה, אבטיח ותה ירוק) ועל הימנעות ממזונות בעלי אנרגיה חמה (כמו בשר בקר ואלכוהול) שיכולים לגרום לנדודי שינה.
    טיפול היפנוטי מיטיב עם אנשים הסובלים מהפרעות שינה

    סקירת שיטות טיפול

    זו הכתבה הראשונה בסדרה בה נסקור מגוון של טיפולים פסיכולוגים, הוליסטיים ומשלימים לטיפול ולהתמודדות עם בעיות שינה והפרעות שינה שונות. מקורן של הפרעות שינה רב ושונה מאדם לאדם, קיימות מבחר סיבות שמצריכות חשיבה הוליסטית ואישית לטיפול במתלוננים על נדודי שינה.
    טונייט  - הפרעות שינה זמניות

    השינה היא אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחותנו ולתפקוד מערכות גופנו. מנגנון אבולוציוני שנשמר אצל מרבית בעלי החיים, בעלי הכנף ואצל בני האדם. הפרעות שינה הם שם כולל למגוון בעיות הניכרות בכמות השינה ובאיכותה, במקצבי השינה ובתדירותה, בשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים חריגים והמתרחשים במהלכה, ובמעבר בין מצבי שינה ליקיצה.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כשאנו ישנים, ולצופה מן הצד נדמה כי אנו במצב של שינה עמוקה, מתחוללים במוחנו מספר תהליכים במקביל. גופנו ומוחנו חווים כמה מחזורי שינה; תאי עצב חוברים זה לזה ופועלים כיחידה; ומוליכים עצביים מווסתים את פעילותנו - בין מצבי עירות לשינה.
    לישון טוב

    נולד לכם תינוק חדש? זה לא אומר שאתם חייבים להיפרד לשלום משנת הלילה האיכותית שלכם, לפחות לא לזמן רב. אל תשכחו, חוסר שינה מתמשך עלול לפגוע בתפקודכם.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כמחצית מבני ה- 60 פלוס סובלים מנדודי שינה ויש לכך כמה פתרונות יעילים. מבוגרים שישנים היטב זוכים לבריאות נפשית וגופנית טובה יותר.
    חצי טבליית טונייט ולישון

    זה לא בשבילכם

    מתבגרים זקוקים לשינה בת כתשע שעות אך מחקרים עדכניים מוכיחים שהם ישנים פחות משמונה שעות בלילה. הרגלי השינה של מתבגרים השתנו מאוד בשנים האחרונות. הם מבלים מחוץ לבית עד לשעות הלילה המאוחרות ולעיתים רבות שותים ממריצים ואלכוהול, צופים בטלוויזיה שעות רבות או גולשים ללא הפסק ברשתות החברתיות.
    חוסר שינה

    ולהחזיר את הלילה לשליטתכם

    אם גם אתם מתקשים להירדם אתם בוודאי מחפשים לכך פתרון. חשוב לבחון את אורך החיים שלכם כדי לבדוק אולי אתם גורמים לעצמכם לקושי בהירדמות, אך אם חוסר השינה נמשך חשוב לטפל בנושא באמצעות אכילה נכונה, התעמלות, צמצום המתח הנפשי וטיפול תרופתי פשוט
    נדודי שינה

    לא מצליחים להירדם בלילה? מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה או מתעוררים עם אור ראשון? ייתכן שגם אתם סובלים כעת מהפרעות שינה. מחסור בשינה עלול לשבש את החיים, אך כיום שיטות טיפול שונות יסייעו לכם עם בעיות השינה כך שתוכלו להירדם בקלות ולקום רעננים
    כדורי שינה

    כל מה שרציתם לדעת

    כמעט כל האוכלוסייה סובלת בשלב זה או אחר בחייה מנדודי שינה. בין אם אתם עוברים תקופה לחוצה ובין אם יש סיבה אחרת בגללה אתם לא נרדמים – אין צורך להמשיך לסבול. כיום תוכלו למצוא בבית המרקחת כדורי שינה ללא מרשם רופא שיסייעו לכם לעבור את הלילה ולקום בבוקר רעננים
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד