המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    נדודי שינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    חוסר שינה (הגדל)

    איך למנוע חוסר שינהולהחזיר את הלילה לשליטתכם

    31/05/2018
    אם גם אתם מתקשים להירדם אתם בוודאי מחפשים לכך פתרון. חשוב לבחון את אורך החיים שלכם כדי לבדוק אולי אתם גורמים לעצמכם לקושי בהירדמות, אך אם חוסר השינה נמשך חשוב לטפל בנושא באמצעות אכילה נכונה, התעמלות, צמצום המתח הנפשי וטיפול תרופתי פשוט
    חוסר שינה (הגדל)
    למוצרים של כצט

    אם גם אתם מתקשים להירדם אתם בוודאי מחפשים לכך פתרון. חשוב לבחון את אורך החיים שלכם כדי לבדוק אולי אתם גורמים לעצמכם לקושי בהירדמות, אך אם חוסר השינה נמשך חשוב לטפל בנושא באמצעות אכילה נכונה, התעמלות, צמצום המתח הנפשי וטיפול תרופתי פשוט.

    השינה היא אחד הגורמים החשובים ביותר לבריאותו הגופנית והנפשית של האדם. לאורך החיים אנו זקוקים לכמות שינה משתנה. בעוד תינוקות זקוקים ל-16 שעות שינה ביום, פעוטות זקוקים לכ-12 שעות שינה בימים, ילדים זקוקים לכ-10 שעות שינה ביום ומבוגרים ל-7-9 שעות שינה ביום.

    אנשים המתמודדים עם הפרעת שינה ואינם מצליחים להירדם, או שהם מתעוררים כמות גדולה של פעמים בלילה או מקיצים מוקדם בבוקר עלולים לסבול מעייפות, נטייה לדכדוך ודיכאון ונטייה לרוגז. חוסר שינה גורם גם לבעיות ריכוז ולמידה ולאי יכולת להישאר מרוכז. לקריאה על התמודדות עם אינסומניה.

    חוסר שינה או הפרעת שינה – גורמים עיקריים

    • אכילת מזונות המכילים קפאין: קפאין הוא חומר מעורר המדכא את השינה. קפאין נמצא בקפה, תה, שוקולד, קולה ובמשקאות ומאכלים נוספים. לכן כדאי להימנע מצריכת קפאין מספר שעות לפני השינה. 
    • שתיית אלכוהול: למרות שכשאנו מבושמים או שיכורים קל לנו יותר להירדם, אלכוהול מפריע לתבניות השינה וגורם ליקיצות תוך כדי שינה, להתעוררות מוקדמת ולהשגת שינה לא איכותית. לכן כדאי להימנע משתיית אלכוהול מספר שעות לפני השינה.
    • אכילה לא מבוקרת ובעיות עיכול: כשאנו אוכלים ארוחות גדולות בסמוך לשעת השינה בעיות העיכול עלולות לגרום לנו לקושי להירדם או להשגת שינה לא איכותית. לכן כדאי לאכול בצורה מתונה יותר לפני השינה, במיוחד אם יש לכם קושי לישון. 
    • מתח נפשי: קשיי הירשמות וקושי לישון נגרמים גם כתוצאה ממתח נפשי מכל סוג שהוא. בין אם מדובר במתח נפשי זמני ובין אם מדובר במתח נפשי מתמשך. אנו עלולים שלא להירדם לפני אירוע ואנו עלולים שלא להירדם לאורך משבר חיים. הטיפול במתח הנפשי יכול להיעשות באמצעות הרפיה, דמיון מודרך וכן באמצעות טיפול תרופתי. 
    • מחלות ותרופות: הפרעת דום נשימה בשינה, דיכאון, חרדה, בעיות בבלוטת התריס, כאב כרוני, אסטמה ואפילו הצטננות ושיעול עלולים לגרום לקושיי שינה. בנוסף ישנן תרופות שגורמות לעוררות. במידה ואתם נוטלים תרופה כלשהי, חשוב לקרוא את העלון לצרכן ולבדוק האם התרופה גורמת לעוררות.

    סביבת השינה – ארגנו סביבה רגועה ונעימה

    סביבת השינה שלנו משפיעה אף היא על איכות השינה. במידה ויש לכם קושי להירדם או שאתם מתעוררים במהלך הלילה או מקיצים בשעה מוקדמת, כדי לבדוק האם סביבת השינה שלכם רגועה ונעימה ומאפשרת שינה איכותית.
    האם יש רעש בסביבתם? האם הסביבה רועשת? האם הבית רועש? רעש מפריע להירדמות וגורם להתעוררות במהלך השינה. במקרה כזה יש לנסות ולצמצם את הרעש באמצעות סגירת החלונות או שימוש באטמי אוזניים.
    האם חדר שינה מואר או חשוך? אם אתם הולכים לישון עם טלוויזיה דולקת, אור קטן או חלון פתוח שממנו נכנס אור בבוקר, הדבר עלול להפריע לכם להירדם. כדאי לבדוק האם האפלת החדר מסייעת לכם להשיג שינה טובה יותר.
    מהי הטמפרטורה בחדר השינה? יש אנשים שישנים טוב בחדר קריר ויש אנשים שישנים טוב בחדר חמים, נסו להירדם בשתי טמפרטורות שונות ובדקו מה איכות השינה שלכם באותו הלילה.

     

    פתרונות לשינה טובה

    קשיי הירדמות עלולים לשבש את החיים ולגרום לירידה באיכות החיים ולכן חשוב לטפל בהם. ישנן כמה דרכים לטיפול בחוסר שינה:

    • לאכול ולשתות: יש אנשים הטוענים כי שתיית חלב חם לפני השינה מסייעת להם להירדם. אנשים אחרים טוענים שאכילת פחמימות מסייעת להם.
    • לעשות הרפיה ודמיון מודרך: ניתן ללמוד לעשות הרפיה ודמיון מודרך כדי להרפות את הגוף ולשחרר את הנפש לפני השינה. תרגילים אלה יסייעו במיוחד למי שסובלים מבעיות שינה כתוצאה ממתח נפשי. 
    • לנמנם במשך היום: במידה ואתם יכולים להרשות לעצמכם לנמנם באמצע היום, ייתכן שדבר זה יסייע לכם גם במהלך שנת הלילה. נמנום של 10-15 דקות במהלך היום מסייע לגוף להתאושש ולהמשיך לתפקד בצורה טובה. 
    • להתעמל: פעילות גופנית קבועה מסייעת לשנת לילה טובה, אך שימו לב – אל תתעמלו בסמוך לשעת השינה, התעמלות היא פעילות מעוררת.
    • ליטול תרופה: בעיות שינה הנמשכות לאורך זמן רב דורשות ביקור אצל רופא המשפחה או במעבדת שינה, אולם 95% מהאוכלוסייה חווים במהלך חייהם קשיי שינה ממוקדם שאינם הופכים לבעיות שינה כרוניות. בשוק ישנן תרופות ללא מרשם רופא המסייעות בהירדמות.

    כתבות נוספות בנושא

    טונייט לטיפול בנדודי שינה

    חלק שני

    כדי לרפא בעיות שינה מתרכז הטיפול בחיזוק מערכת הדם. על מנת לשפר את איכות השינה ואת המעבר מערות לשינה מומלצת אכילת מזונות בעלי אנרגיה מצננת ומרגיעה (כגון שעורה, חיטה, אבטיח ותה ירוק) ועל הימנעות ממזונות בעלי אנרגיה חמה (כמו בשר בקר ואלכוהול) שיכולים לגרום לנדודי שינה.
    טיפול היפנוטי מיטיב עם אנשים הסובלים מהפרעות שינה

    סקירת שיטות טיפול

    זו הכתבה הראשונה בסדרה בה נסקור מגוון של טיפולים פסיכולוגים, הוליסטיים ומשלימים לטיפול ולהתמודדות עם בעיות שינה והפרעות שינה שונות. מקורן של הפרעות שינה רב ושונה מאדם לאדם, קיימות מבחר סיבות שמצריכות חשיבה הוליסטית ואישית לטיפול במתלוננים על נדודי שינה.
    טונייט  - הפרעות שינה זמניות

    השינה היא אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחותנו ולתפקוד מערכות גופנו. מנגנון אבולוציוני שנשמר אצל מרבית בעלי החיים, בעלי הכנף ואצל בני האדם. הפרעות שינה הם שם כולל למגוון בעיות הניכרות בכמות השינה ובאיכותה, במקצבי השינה ובתדירותה, בשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים חריגים והמתרחשים במהלכה, ובמעבר בין מצבי שינה ליקיצה.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כשאנו ישנים, ולצופה מן הצד נדמה כי אנו במצב של שינה עמוקה, מתחוללים במוחנו מספר תהליכים במקביל. גופנו ומוחנו חווים כמה מחזורי שינה; תאי עצב חוברים זה לזה ופועלים כיחידה; ומוליכים עצביים מווסתים את פעילותנו - בין מצבי עירות לשינה.
    לישון טוב

    נולד לכם תינוק חדש? זה לא אומר שאתם חייבים להיפרד לשלום משנת הלילה האיכותית שלכם, לפחות לא לזמן רב. אל תשכחו, חוסר שינה מתמשך עלול לפגוע בתפקודכם.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כמחצית מבני ה- 60 פלוס סובלים מנדודי שינה ויש לכך כמה פתרונות יעילים. מבוגרים שישנים היטב זוכים לבריאות נפשית וגופנית טובה יותר.
    חצי טבליית טונייט ולישון

    זה לא בשבילכם

    מתבגרים זקוקים לשינה בת כתשע שעות אך מחקרים עדכניים מוכיחים שהם ישנים פחות משמונה שעות בלילה. הרגלי השינה של מתבגרים השתנו מאוד בשנים האחרונות. הם מבלים מחוץ לבית עד לשעות הלילה המאוחרות ולעיתים רבות שותים ממריצים ואלכוהול, צופים בטלוויזיה שעות רבות או גולשים ללא הפסק ברשתות החברתיות.
    נדודי שינה

    לא מצליחים להירדם בלילה? מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה או מתעוררים עם אור ראשון? ייתכן שגם אתם סובלים כעת מהפרעות שינה. מחסור בשינה עלול לשבש את החיים, אך כיום שיטות טיפול שונות יסייעו לכם עם בעיות השינה כך שתוכלו להירדם בקלות ולקום רעננים
    כדורי שינה

    כל מה שרציתם לדעת

    כמעט כל האוכלוסייה סובלת בשלב זה או אחר בחייה מנדודי שינה. בין אם אתם עוברים תקופה לחוצה ובין אם יש סיבה אחרת בגללה אתם לא נרדמים – אין צורך להמשיך לסבול. כיום תוכלו למצוא בבית המרקחת כדורי שינה ללא מרשם רופא שיסייעו לכם לעבור את הלילה ולקום בבוקר רעננים
    חוסר שינה

    על בריאותינו הכללית

    אל תתנו לנדודי השינה לשבש את חייכם, שינה טובה היא ערובה לחיים טובים ומאוזנים. חוסר שינה משפיע על מנגנוני גופנו ועל בריאותינו הכללית. טונייט, תרופה ללא מרשם, להקלה בהפרעות שינה זמניות מספקת פתרון לבעיה. טונייט מיועדת כעזר לשינה ואינה ממכרת.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד