המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    נדודי שינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    טונייט  - הפרעות שינה זמניות (הגדל)

    נדודי שינה ותסמונת הרגל חסרת המנוח

    9/05/2019
    נשים בהריון וסופורטאים מכירים זאת מקרוב: תסמונת הרגל חסרת המנוח שמאופיינת בדחף בלתי נשלט להזיז את הרגליים, גורמת לנדודי שינה ונחשבת להפרעת שינה כרונית. למדו כאן על אודות סימפטומים ודרכי טיפול

    טונייט  - הפרעות שינה זמניות (הגדל)
    למוצרים של כצט

    תסמונת רגל חסרת מנוח (Restless Leg Syndrom) היא תופעה עצבית המופיעה, ברוב המקרים, אצל מבוגרים מגיל המעבר ואילך. הגורמים לתופעה אינם ידועים אך היא נפוצה בקרב חולי פרקינסון ומחלות מערכת עצבים נוספות, חולים במחלות כליות, נשים בהריון ואצל אנשים הסובלים ממחסור בברזל.
    לתופעה מספר מאפיינים ייחודיים:

    • דחף בלתי נשלט להזיז את הרגליים המלווה בתחושה לא נעימה של גרד, דקירה, נימול או כרסום באזור הגפיים בכלל והרגליים בפרט
    • החלשות והקלת התחושות במצב של תנועה או עיסויהחרפת התחושות במצב מנוחה בכלל ובעת שינה בפרט וכן במצבי לחץ
    • נדודי שינה

    רגל חסרת מנוח ונדודי שינה

    הלוקים בתסמונת מתקשים להירדם ולשמור על שינה רציפה כיוון שבעת שינה גפיהם זזות ומטלטלות במחזורים, אחת לכ-30 שניות. טלטלות אלו גורמות ליקיצות תדירות, אינן מאפשרות מצב של שינה עמוקה ועלולות להשפיע לרעה על הבריאות והתפקוד היומיומי התקין. מטעם זה נחשב סינדרום רגל חסרת מנוח להפרעת שינה כרונית.
    גופינו זקוק לשינה רציפה ועמוקה. לחוסר שינה מצטבר עשויות להיות השלכות חמורות על התפקוד הפיזיולוגי, הקוגניטיבי והמנטאלי. מחקרים הוכיחו כי חוסר שינה משפיע לרעה על תפקודן של  המערכת החיסונית והמערכת ההורמונאלית, גורם להשמנה ולעליה ברמת לחץ הדם ומגביר את הסיכוי ללקות במחלות לב ובסכרת. כמו כן נמצא קשר ישיר בין מחסור בשינה לדיכאון, עצבנות, התנהגות אלימה ולנסיגה בכושר השיפוט וביכולת קבלת החלטות.

    דרכי טיפול

    הטיפול בהפרעות שינה כרוניות כסינדרום רגל חסרת מנוח נעשה על פי רוב בשני אופנים: באמצעות טיפול תרופתי ובאמצעות טיפול התנהגותי. בעוד הטיפול תרופתי מועיל בטווח הקצר הטיפול ההתנהגותי ביעילות גבוהה בטווח הארוך ופועל ליצירת שינוי מהותי בהרגלי השינה. טיפול התנהגותי משולב בתרופות נחשב כטיפול היעיל ביותר לסובלים מבעיות שינה כרוניות.

    סקרים מראים כי כ- 25% מהאוכלוסייה הבוגרת מתקשים להירדם בקלות וסובלים מהפרעות שינה או נדודי שינה בתדירות כלשהיא. 20% סובלים מהתופעה לפחות פעם עד מספר פעמים בשבוע. אם הינכם מעוניינים בתמיכה תרופתית לשינה טובה, תוכלו להיעזר בתכשירים יעילים ובטוחים לשימוש הנמכרים ללא מרשם. 

    טיפים להקלה על תופעת הרגל חסרת המנוח:

    הרגלים ופעולות הנעשים כעניין שבשגרה עלולים להחמיר את נדודי השינה הנגרמים מסינדרום רגל חסרת מנוח. לכן, שינוי מודע בשגרת החיים, הפחתת לחץ והרגעת השרירים, יכולים לחולל שיפור של ממש. נסו את הדרכים הבאות כדי להשיב את האיזון למנגנון השינה שלכם:  

    הגבילו את צריכת האלכוהול והקפאין בכלל ולפני השינה בפרט

    • טלו תרופות (מרשם וללא מרשם) רק בהתייעצות עם רופא שמכיר את היסטוריית השינה שלכם
    • עסקו בפעילות גופנית מתונה מדי יום, והימנעו מאימון יתר 
    • הימנעו מלאכול ארוחות גדולות לפני השינה
    • מתחו את הרגליים בתחילתו וסופו של כל יום
    • עסו את הרגליים באופן שגרתי
    • טבלו באמבטיות חמות לעיתים קרובות: המים החמים משחררים את השרירים ומרגיעים את הגוף. 
    • גבשו לכם שגרת שינה מסודרת ומלאה במהלך הלילה והימנעו משינה באמצע היום
    • השתמשו במיטה רק לצרכי שינה
    • השתדלו להירגע לפני ההגעה למיטה ולא לעסוק במחשבות טורדניות בעת השינה

    לילה טוב!

    כתבות נוספות בנושא

    בעיות שינה

    זה לא חלום

    תפקיד השינה היה ונותר אחת התעלומות הגדולות של המין האנושי. על פי גישות מסוימות, הדרך לבדוק מהו תפקיד השינה היא לברר אילו שינויים פיזיולוגים, התנהגותיים וקוגניטיביים נגרמים עקב חוסר שינה. מחקרים רבים מחזקים את ההשערה כי שינה טובה חיונית לבריאות פיזית ונפשית טובה
    טונייט  - הפרעות שינה זמניות

    השינה היא אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחותנו ולתפקוד מערכות גופנו. מנגנון אבולוציוני שנשמר אצל מרבית בעלי החיים, בעלי הכנף ואצל בני האדם. הפרעות שינה הם שם כולל למגוון בעיות הניכרות בכמות השינה ובאיכותה, במקצבי השינה ובתדירותה, בשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים חריגים והמתרחשים במהלכה, ובמעבר בין מצבי שינה ליקיצה.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כשאנו ישנים, ולצופה מן הצד נדמה כי אנו במצב של שינה עמוקה, מתחוללים במוחנו מספר תהליכים במקביל. גופנו ומוחנו חווים כמה מחזורי שינה; תאי עצב חוברים זה לזה ופועלים כיחידה; ומוליכים עצביים מווסתים את פעילותנו - בין מצבי עירות לשינה.
    לישון טוב

    נולד לכם תינוק חדש? זה לא אומר שאתם חייבים להיפרד לשלום משנת הלילה האיכותית שלכם, לפחות לא לזמן רב. אל תשכחו, חוסר שינה מתמשך עלול לפגוע בתפקודכם.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כמחצית מבני ה- 60 פלוס סובלים מנדודי שינה ויש לכך כמה פתרונות יעילים. מבוגרים שישנים היטב זוכים לבריאות נפשית וגופנית טובה יותר.
    חצי טבליית טונייט ולישון

    זה לא בשבילכם

    מתבגרים זקוקים לשינה בת כתשע שעות אך מחקרים עדכניים מוכיחים שהם ישנים פחות משמונה שעות בלילה. הרגלי השינה של מתבגרים השתנו מאוד בשנים האחרונות. הם מבלים מחוץ לבית עד לשעות הלילה המאוחרות ולעיתים רבות שותים ממריצים ואלכוהול, צופים בטלוויזיה שעות רבות או גולשים ללא הפסק ברשתות החברתיות.
    חוסר שינה

    על בריאותינו הכללית

    אל תתנו לנדודי השינה לשבש את חייכם, שינה טובה היא ערובה לחיים טובים ומאוזנים. חוסר שינה משפיע על מנגנוני גופנו ועל בריאותינו הכללית. טונייט, תרופה ללא מרשם, להקלה בהפרעות שינה זמניות מספקת פתרון לבעיה. טונייט מיועדת כעזר לשינה ואינה ממכרת.
    נדודי שינה או שינה בלתי מספקת

    או אינסומניה

    מחקרים מראים שכל אחד סבל בעברו או יסבול במהלך חייו מנדודי שינה. מה מדיר שינה מעינינו וכיצד ניתן להתמודד עם הבעיה? על כך בכתבה שלפניכם
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד