איך מתמודדים עם בחילות בהריון?

הן נקראות בחילות בוקר אך מופיעות לאורך כל שעות היום, ואינן כוללות רק בחילות אלא גם הקאות, צרבות, עייפות בלתי מוסברת ועוד...

כ-70% מהנשים ההרות, מדווחות על בחילות הריון ו-40%-50% מהן יסבלו גם מהקאות. גישת הרופאים לתופעה הינה באופן מפתיע חיובית, מכיוון שהיא מעידה על התפתחות תקינה של השליה. ברוב המקרים, חוסר הנעימות נמשך על פני מספר שבועות עד חודשיים ויחלוף בסוף הטרימסטר הראשון.

 

 

מה גורם לבחילות בהריון? בחילות בוקר ויטמין b6

  • עלייה ברמת ההורמון hCG – ההורמון hCG עולה בצורה חדה בתחילת ההריון ולכן יש המקשרים אותו לבחילות הבוקר.

  • עלייה באמת האסטרוגן  – גם רמות האסטרוגן מזנקות בשליש הראשון של ההריון ולכן הוא הופך להיות חשוד טבעי בתופעה.

  • מערכת עיכול רגישה  – נשים בעלות קיבה רגישה נוטות לסבול יותר מאחרות מתופעות של בחילות והקאות בהריון.

 

 

כיצד מתמודדים עם הבחילות?

 בחילות והקאות מופיעות סביב השבוע השישי להריון, והן עשויות להיות הסימנים הראשונים המעידים על הריון. כדי להתמודד עימן, אספנו עבורך מספר המלצות:

 

  • מזון - אכלי ארוחות קטנות ותכופות במהלך היום. כך תימנעי מבטן ריקה העלולה להגביר את הבחילות. מחקרים הראו כי מזונות עשירים בחלבון הציגו תוצאות טובות בהפגת תחושת הבחילות, כמו גם לימון, אבטיח ומזונות קרים.

     
  • שתייה - שתי נוזלים כחצי שעה לפני או כחצי שעה אחרי הארוחה, אבל לא במהלכה

  • קימה בבוקר  – במקום לזנק ממיטתך בבוקר ולרוץ למטלות יומך, קומי לאט ובהדרגה. אכילה של חטיף קטן ומלוח כגון קרקרים כשאת עדיין במיטה, יכולה גם היא לעזור 

  • מנוחה  - נוחי הרבה, והשתדלי לא לוותר על שנת צהרים מדי יום. בחילות נוטות להתגבר במצב של עייפות

  • חום/קור  - הימנעי משהייה במקומות חמים מדי. חום נוטה להגביר תחושות בחילה

  • פעילות גופנית  - הקפידי על פעילות גופנית באופן ובתדירות שאושרו לך על ידי הרופא

 

ממה מומלץ להימנע?

  • ריחות וטעמים – במהלך ההריון חושי הריח והטעם מתחדדים ומאכלים רבים שבעבר אהבתן, ידחו אתכן. מומלץ לשים לב לתחושות אלו, ואם יש ריח או טעם שאינו ערב לך, הימנעי ממאכל זה.

  • אחרי הארוחה – הימנעי משכיבה מיד לאחר האוכל. שכיבה במצב אופקי עלולה להגביר את תחושת הבחילה

  • הקפדה על ארוחות  – אל תדלגי על ארוחות. בטן ריקה עלולה לגרום להעצמת הבחילות

  • תבלון יתר  – הימנעי מאכילת מזון חריף או עתיר תבלינים. בתקופת ההריון עולה הנטייה לצרוך מזונות תפלים

  • מזון שומני – אוכל רווי בשומן מכביד על מערכת העיכול ועלול לגרום לבחילה. בזמן ההריון עדיף להימנע ממזונות עתירי שומן

  • גורמים אחרים  – נסי להימנע מגורמים שאינם קשורים למזון ומעוררים בחילות, כגון נסיעות ברכב, אורות מהבהבים, ריחות חזקים של בושם ועוד. הימנעות ממצבים אלו יהפכו בשליש הראשון של ההריון לחלק חשוב במלחמתך בבחילות.

וזכרי: בסוף החודש השלישי מרבית הבחילות יחלפו כלעומת שבאו. אנו מאחלים לך המשך הריון מוצלח ותקין.

 

 

כתבות נוספות:


 

 


מחסור בוויטמין B6 עלול להתבטא בבחליות במהלך ההריון

כמה דברים שלא ידעתם על ויטמין B6

הידעתם שוויטמין B6 הוא שחקן מרכזי השומר על תפקודן התקין של מערכות חיוניות בגופנו? הוויטמין, המצוי בשלל מקורות מהחי ומהצומח, נחוץ גם להתפתחותו התקינה של העובר ונמצא כמקל על בחילות בזמן ההיריון. וזה לא הכל. המשיכו לקרוא
16/03/2014
מחקרים מצאו: ניתן להקל על בחילות בהריון ללא תרופות

מחקרים מצאו: ניתן להקל על בחילות בהריון ללא תרופות

בחילות בהריון הן תופעה נפוצה וותיקה, ולכן נשים רבות מאמינות שזוהי גזירת גורל ושאין דרך להקל עליהן. יחד עם זאת, מחקרים רפואיים שנערכו בנושא מגלים כי יש דרכים יעילות לטפל בבחילות גם ללא נטילת תרופות.
28/07/2013
בחילות בהריון

בחילות קשות בהריון: מתי זה הופך למסוכן?

השליש הראשון של ההיריון הוא לא קל, אבל לחלק מהנשים הוא קשה במיוחד. אם גם את סובלת מבחילות קשות רוב שעות היום או סובלת מהקאות, כדאי לך לקרוא על הסכנות הנפוצות ודרכי ההתמודדות עימן
22/05/2013
בחילות בוקר בהריון

כך תשרדי את בחילות הבוקר בהריון

זה אולי לא יעודד אותך, אבל בחילות, (שלעיתים גם מלוות בהקאות ולפעמים לא), הן תופעה נפוצה מאוד בקרב נשים בהריון, בעיקר בשליש הראשון. אפשר להפחית את הבחילות מעט את הבחליות ולסייע מעט להעביר את התחושה הרעה.
29/10/2012
חומצה פולית בהריון

בחילות, חומצה פולית ומה עוד מחכה לך בשליש הראשון של ההריון?

"הריון זו לא מחלה" אוהבים לצטט חברים ובני משפחה, אך למרות זאת השליש הראשון שלו יכול להיות לא קל. יחד עם זאת כדאי להכיר את תופעות להוואי שמצפות לך בתקופה זו ואת כל הכלים שעומדים לרשותך למען המשך הריון תקין ובריא
2/05/2012
טיפטיפות
אקילו ספורט
טפטפים
נורלבו
פמינה יאנג
לאם