המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    כאב גב
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    כאבי גב תחתון (הגדל)

    כאבי גב תחתוןסיבות, מניעה ופתרון לבעיה

    21/02/2018
    עובדים שעות רבות מול מחשב, מרימים ילדים קטנים על הידיים, נמצאים בגיל השלישי או סתם בעלי מבנה חוט שידרה מועד לפורענות? אם כך, נראה שגם אתם נמצאים בין 85% הסובלים לפחות פעם אחת בחייהם מכאבי גב תחתון.
    כאבי גב תחתון (הגדל)

    עובדים שעות רבות מול מחשב, מרימים ילדים קטנים על הידיים, נמצאים בגיל השלישי או סתם בעלי מבנה חוט שידרה מועד לפורענות? אם כך, נראה שגם אתם נמצאים בין 85% הסובלים לפחות פעם אחת בחייהם מכאבי גב תחתון. הסיבות מגוונות, אך הפתרונות לא רבים. הכירו את דרכי המניעה והפתרונות התרופתיים שיסייעו לכם לשוב ולעמוד על הרגליים

    נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, בעלי מקצועות שונים ובעלי כושר גופני שונה – (כמעט) כולם יסבלו בשלב כלשהו בחייהם מכאבי גב התחתון. הסיבות לכאבי הגב התחתון מגוונות ביותר, אך נראה כי הסיבה המרכזית היא שמדובר באזור חלש יחסית בגוף שמחזיק משקל רב לאורך שעות רבות ביממה.

    כאבים קלים – כאבים קשים

    רוב כאבי הגב הם כאבים קלים שיש להמתין בסבלנות כמה ימים עד שיעברו, בדרך כלל הכאב נגרם כתוצאה ממתיחה של השרירים באזור הגב התחתון וברגע שמתיחה זו חולפת חולף גם הכאב . חשוב לציין שכאב גב יכול גם להימשך זמן רב יחסית, כמה שבועות, ועדין להיחשב בעיניי הרפואה לכאב קל. רק מיעוט מן המקרים נחשבים לכאבים חזקים שמצריכים התערבות רפואית, והשאר מטופלים על ידי מדבקות נגד כאבים, מרפי שרירים, משככי כאבים וכדומה.

    מה גורם לכאבי גב תחתון ולכאבי שרירים?


    כאבי גב תחתון ובכלל כאבי שרירים נגרמים מפגיעה בכל מה שתומך בגב ובעמוד השדרה. שרירים, גידים, רצועות, רקמות רכות, מפרקי החוליות וכדומה. בין הגורמים האפשריים לפגיעה:

    • יציבה לא נכונה לאורך זמן
    • ביצוע תנועות לא נכונות עם הגוף (ישיבה, כפיפה, הרמה וכדומה)
    • עבודה המשלבת הרמת משאות כבדים
    • תנועה לא נכונה
    • תאונה, מכה או חבלה
    • פציעת ספורט
    • מחלה כגון דלקת פרקים
    • דיכאון או מתח נפשי רב

    מניעת כאבי גב תחתון וכאבי שרירים לפני הופעתם:


    כדאי לנסות ולהימנע מכאבי הגב התחתון, כדאי לנסות ולשפר את העומסים שאתם מפעילים על הגב בדרכים הבאות:
    • צרו לעצמכם סביבה ארגונומית נכונה – שבו בנוחות בעבודה או בלימודים והרימו משאות בעזרת הרגליים ולא בעזרת הגב
    • עסקו בפעילות גופנית באופן קבוע – גם אחרי אירוע של כאב גב תחתון
    • שפרו את היציבה ומנעו עומסים בגב התחתון
    • שמרו על משקל גוף תקין המסייע במניעת עומס על הגב התחתון
    • דעו כי כאבי גב תחתון קשורים גם לסיבות נפשיות כגון מתח ודיכאון ובמידת הצורך פנו לרופא המשפחה שלכם

    התמודדות עם כאבי גב תחתון לאחר שהופיעו


    אם כאבי הגב התחתון תקפו אתכם שוב, המשיכו את הפעילות הרגילה שלכם והימנעו משכיבה ממושכת. הניחו רטיות קרות וחמות לסירוגין על האזור הכואב וכדי להקל על הכאב תוכלו להיעזר בפלסטר ייחודי המשלב גם תרופה לשיכוך כאבים. מדובר במדבקה המכילה תרופות אנטי דלקתיות לשיכוך כאבים שנספגות בעור מקלות על הכאבים ומונעות דלקת. השימוש  מפחית את תופעות הלוואי של תרופות לשיכוך כאבים או להרפיית שרירים הניתנות בצורה אוראלית. לאחר שהכאב ירד, זיכרו להתחיל בשינוי אורח החיים כדי למנוע את הכאב הבא. 

    כתבות נוספות בנושא

    מדבקה נגד כאבים

    מה אומרים עליכם כאבי הגב שלכם?

    כאבי הגב שלכם יכולים לספר לרופא על המצב הפיזי שלכם. הם יכולים להגיד מתי אתם סובלים מעודף משקל, מתי הרמתם משא כבד מידי או מתי היציבה שלכם לא נכונה. קראו עוד על סוגי הכאבים והמשמעות שלהם
    כאבי שרירם דיקלופלסט

    פלסטר עם משכך כאבים

    יצאתם לריצה, עשיתם אירובי, הייתם בחדר כושר. אתם אמורים להרגיש טוב עכשיו, נכון? ובכן, לא תמיד. כלומר, לא מיד. לפני שתרגישו חיוניות נפלאה ייתכן שתרגישו כאבי שרירים, במיוחד אם לא התאמנתם זמן מה. הבשורות הטובות? יש טיפול חדשני
    כאב הגב הורג אותך?

    יש תרופה

    כל אחד מאיתנו סובל במהלך חייו מכאבים: כאבי גב, כאבי שרירים וכאבי ראש עלולים לגרום לסבל רב, במיוחד כשמדובר בכאבים כרוניים. החדשות הטובות הן שלא חייבים לסבול
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד