האם אתם צורכים ויטמין D במינון שמומלץ לגילכם?

18 ביולי 2018
זוג יושב בשמש

ארגוני בריאות ורופאים ברחבי העולם ממליצים על תוסף ויטמין D לבוגרים, תינוקות וקשישים וניתן ליטול אותו בצורה פשוטה ובטוחה, אך האם ניתן לסבול מעודף ויטמין D? כך תדעו מהי כמות הוויטמין המתאימה לכם

ויטמין D אינו ויטמין אלא הורמון הנוצר בגוף באופן טבעי בעת חשיפת תאי העור לשמש ורבים מכנים אותו “ויטמין השמש”.
כדי להשלים את המחסור בויטמין רופאים ממליצים על נטילת תוסף ויטמין D.

 

כמה טיפות ויטמין D יש לצרוך מדי יום?

על מנת לספק לגוף את כמות הויטמין הנדרשת, המכון לרפואה ‭(IOM)‬ באקדמיה הלאומית למדעים בארה”ב ממליץ לצרוך תוסף יומי של ויטמין D בכמויות מוגדרות. אם אתם הורים לתינוקות בשנת החיים הראשונה חשוב שתדעו: משרד הבריאות הישראלי ממליץ להעניק לתינוקות תוסף ויטמין D בכמות של 400 יחידות בינלאומיות על בסיס יומיומי.


המינון המומלץ לצריכת ויטמין D בקרב מבוגרים משתנה בין קבוצת הגיל השונות:

  • עד גיל 50 תזדקקו לטיפה אחת, המכילה 200 יחידות בינלאומיות
  • מגיל 51 עד גיל 70 מומלץ ליטול שתי טיפות, המכילות 400 יחידות בינלאומיות
  • מגיל 71 ומעלה תוכלו לצרוך 3 טיפות, המכילות 600 יחידות בינלאומיות

תפריט נגישות

תפריט ניווטלדלג לתוכן הראשיחלק תחתוןיצירת קשרמפת אתרהצהרת נגישות