עור יבש אבחון וטיפול

1 בינואר 2013
עור יבש

קילוף, אדמומיות ובמצבים קיצוניים גם גירוד עז הם רק חלק מהסימנים לעור יבש – אז אם אתם סובלים מיובש בפנים, בכפות הידיים או הרגליים הכתבה הזו מיועדת לכם.

סקר שנערך לאחרונה מראה כי כ-14% מהישראלים סובלים מבעיית יובש בעור. לפי ממצאי הסקר נשים סובלות מעור יבש יותר מגברים. אצל רבע מהנשאלים (25%) היובש בעור הוא עונתי, ומורגש בעיקר בחורף ובעונות המעבר. היובש גורם לעור שלנו להיות אדמומי, מתקלף קלות וסדוק וכמובן גורם לנו לתחושה לא נוחה ובמקרים קיצוניים גם לגירודים שעלולים להסתיים אפילו בזיהום. אז מה עושים? מסתבר שאפשר לטפל בתופעה.

 

איך יודעים שהעור יבש?

בדרך כלל האבחון של עור יבש הוא די אינטואיטיבי ואם לא מדובר בבעית עור הדורשת אבחון של רופא, הרי שכל אחד מאיתנו יכול לאבחן את עצמו.

  • עור תקין הוא עור רך וחלק למגע
  • עור יבש הוא מחוספס למגע, חסר גמישות וחסר ברק

 

מה גורם לעור יבש?

ישנן מספר סיבות היכולות לגרום לעור יבש:

  • גיל: ככל שאנחנו מתבגרים העור שלנו מאבד מגמישותו ומתייבש ביתר קלות
  • מיקום גיאוגרפי: אזורים יבשים יותר מבחינה גיאוגרפית משפיעים גם על לחות העור
  • עונת השנה: האוויר הקר בחורף מייבש את העור אף יותר מהאוויר החם בקיץ
  • יובש ולחות בבית ובמקום העבודה: מיזוג או חימום יתר על המידה תורמים ליובש בעור
  • תדירות השימוש במים וסבון: שימוש תכוף בסבון גורם לעור יבש יותר

 

כל הדרכים לטפל בעור יבש

התמודדות עם פגעי מזג האוויר
בחודשי החורף יש להימנע ככל הניתן מחשיפת העור למזג אוויר קיצוני של רוחות וקור. כמו כן, גם שימוש מוגזם בחימום ובמפזרי חום יכול לגרום ליובש. על כן מומלץ להשתמש במכשיר אדים על מנת לשמור על הלחות בחדר ועל עור בריא.

חשיפת העור למים
בניגוד למה שנהוג לחשוב, חשיפה ארוכה למים גורמת לייבוש של העור. לכן מומלץ להימנע מאמבטיות ארוכות ולהשתמש בתכשירי רחצה המכילים לחות על פני סבון שאינו מכיל לחות.

טיפול היפואלרגני
לאחרונה, עם עליית מודעות הרגישות לחומרים, החלו חברות הקוסמטיקה לייצר מוצרים היפואלרגניים. המושג היפואלרגני הגיע מהמילה אלרגיה, אותה רגישות בלתי מוסברת למרכיבים כלשהם איתם אנו באים במגע. תכשירים אלו בטוחים לשימוש, שכן הם יוצרו מחומרים שנבדקו ונמצאו כחומרים שאינם גורמים לאלרגיות מסוגים שונים ובכללן אלרגיות עוריות.
לכצט מבחר תכשירים היפואלרגניים המיטיבים עם עור יבש והעונים על מגוון בעיות הנוגעות לכך:

סדרת מוצרי לקטופיל נועדה לטפל בעור יבש, סדוק ומגורה והיא מתאימה לכל האוכלוסיה. שימוש קבוע במוצרי הסדרה ישפר את יכולת ההגנה הטבעית של העור ויהפוך את עורך רך ונעים למגע. סדרת לקטופיל מכילה את המוצרים הבאים:

כל המוצרים בסדרת לקטופיל מאושרים לשימוש על ידי האגודה הישראלית לסוכרת.

תפריט נגישות

תפריט ניווטלדלג לתוכן הראשיחלק תחתוןיצירת קשרמפת אתרהצהרת נגישות