המחשבה שלנו, הבריאות שלך
חיפושדלג על חיפוש
    נדודי שינה
    תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
    נדודי שינה (הגדל)

    מנצחים את נדודי השינה

    31/05/2018
    לא מצליחים להירדם בלילה? מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה או מתעוררים עם אור ראשון? ייתכן שגם אתם סובלים כעת מהפרעות שינה. מחסור בשינה עלול לשבש את החיים, אך כיום שיטות טיפול שונות יסייעו לכם עם בעיות השינה כך שתוכלו להירדם בקלות ולקום רעננים
    נדודי שינה (הגדל)
    למוצרים של כצט

    לא מצליחים להירדם בלילה? מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה או מתעוררים עם אור ראשון? ייתכן שגם אתם סובלים כעת מהפרעות שינה. מחסור בשינה עלול לשבש את החיים, אך כיום שיטות טיפול שונות יסייעו לכם עם בעיות השינה כך שתוכלו להירדם בקלות ולקום רעננים

    נדודי שינה או בשמם הלועזי אינסומניה הם אחד הגורמים השכיחים לתלונות של מטופלים בפני רופא המשפחה. הסובלים מנדודי שינה מתלוננים על הבעיות הבאות:

    • קושי להירדם
    • התעוררויות במהלך הלילה ולעיתים חוסר יכולת לחזור לישון אחרי ההתעוררות
    • התעוררות מוקדמת בבוקר

    כשאחד מאלה או שילוב שלהם גורם למטופלים לסבל, למצוקה או לירידה בתפקוד בחיי היומיום, ניתן לומר שהם סובלים מבעיית שינה הדורשת טיפול. לידיעתכם, אתם לא לבד. כ- 95% מהאוכלוסייה סובלים בשלב כלשהו מבעיה כלשהי בשינה, וכ-15% סובלים מאינסומניה כרונית.

    הפרעות שינה

     נפוצות יותר בקרב אנשים מעל גיל 60 ובקרב נשים יותר מאשר בקרב גברים.
    למרות שחוסר שינה היא תופעה נפוצה, חשוב להדגיש כי היא עלולה לגרום לסבל רב לחיים איתה ואף לגרור אחריה שלל בעיות אחרות: קשיים בריכוז, נרגנות, חוסר יכולת ללמוד, תאונות ונדודי שינה אף תורמים להתפתחות מחלות אחרות כיון שהמערכת החיסונית נפגעת מחוסר שינה. לכן הטיפול בהפרעות שינה הוא כה חשוב.

    כמה שעות צריך לישון ביממה?

    השינה היא אחד המרכיבים החשובים בבריאותו של האדם, השינה חיונית לגוף ולמוח, כמות השינה לה זקוקים אנשים משתנה מאחד לשני וכן משתנה עם הגיל. 

    • תינוקות: כ-14 שעות שינה ביממה
    • ילדים בסביבות גיל 5: כ- 12 שעות שינה ביממה
    • ילדים בסביבות גיל 12: כ- 9 שעות שינה ביממה
    • מבוגרים: 7-9 שעות שינה ביממה, נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים

    סוגי הפרעות השינה הקיימות והסיבות להם

    גם אנשים ללא כל בעיות שינה סובלים מדי פעם מקשיים בשינה. הדבר יכול לנבוע מתקופה לחוצה, מחלה ואפילו מיום בו אכלנו בצורה מוגזמת.

    נדודי שינה חולפים:

     יארכו כמה ימים והם יכולים לנבוע משינוי המתחולל בחיים (כגון כניסה לעבודה חדשה, גירושין, תקופת בחינות) או מלחץ נפשי פתאומי (לדוגמה: מוות של אדם אהוב, פיטורים). הפרעת שינה זו תחלוף מעצמה עם ההסתגלות לשינוי.

    נדודי שינה קצרי מועד:

    ימשכו כמה שבועות וגם הם יכולים לנבוע משינוי בחיים או מלחץ נפשי פתאומי. במידה ואין הקלה אחרי כמה שבועות כדאי לפנות לטיפול תרופתי או פסיכולוגי.


    נדודי שינה כרונים

    : נמשכים לפחות שלושה לילות בכל שבוע במשך למעלה מחודש. הפרעת שינה זו יכולה להיגרם כתוצאה ממחלה (גיל הבלות, מחלות קיבה ולב, דום נשימה בשינה ושלל מחלות אחרות), מנטילת תרופות שונות, משימוש בסמים או ממחלות פסיכיאטריות שכיחות גם כאלה שהן שכיחות ביותר כגון חרדה ודיכאון. אינסומניה מסוג זה מצריכה טיפול משמעותי, בין אם זה טיפול תרופתי ובין אם זה טיפול פסיכולוגי, בדרך כלל התנהגותי.

    תרופתי או התנהגותי? אפשרויות הטיפול בהפרעות שינה

    טיפול תרופתי עם מרשם רופא

    הטיפול התרופתי בהפרעות שינה צריך להיעשות בהתייעצות עם רופא המשפחה ולעיתים אף עם רופא מומחה. ישנן שלל תרופות לטיפול תרופתי הניתנות בעיקר למי שסובלים מנדודי שינה כרונים. הטיפול התרופתי מבוסס על תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים ועל תרופות חדשות יותר: Z-drugs .  בשנים האחרונות נעשה גם שימוש בהורמון המלטונין לטיפול בהפרעות שינה. על כל אלה יש להתייעץ עם הרופא המטפל.

    טיפול תרופתי ללא מרשם רופא

    בשוק ישנן תרופות ללא מרשם רופא, אותן יכולים לקחת הסובלים מהפרעות שינה, בעיקר מי שסובלם מנדודי שינה חולפים או קצרי מועד ובעיית השינה שלהם קלה יחסית.

     

    צמחי מרפא לטיפול בנדודי שינה(אינסומניה)

    בבתי המרקחת ובחנויות הטבע ניתן למצוא מוצרים המכילים צמחי מרפא שאמורים לסייע להירדמות ולשמירה על השינה. שורש הוולריאן נחשב למעורר שינה מליסה רפואית תורמת אף היא וכן תמציות לבנדר נמצאו כמרגיעות ומסייעות לשינה. התייעצות עם הרוקח תוכל לסייע לכם לבחור את התכשיר המתאים לכם.

    טיפול פסיכולוגי התנהגותי

    הטיפול ההתנהגותי הוכיח את עצמו כמסייע לסובלים מבעיות שינה. מטרת הטיפול: לשנות אצל הסובלים מהפרעות השינה את ההרגלים הגורמים לכך. טיפול מסוג זה יכול להיות באמצעות שיחות, באמצעות ביופידבק או היפנוזה או בטיפול התנהגותי (קוגניטיבי) רגיל.

    בתקופה בה ישנם קשיים להירדם, קשה לנו לעיתים לראות כיצד נחזור לישון ואנו עלולים להיות מדוכדכים וחסרי שקט, זכרו: ישנם שלל טיפולים וכלים להתמודד עם הפרעות שינה וחשוב לטפל בהן.

    לילה טוב. 

    כתבות נוספות בנושא

    טונייט לטיפול בנדודי שינה

    חלק שני

    כדי לרפא בעיות שינה מתרכז הטיפול בחיזוק מערכת הדם. על מנת לשפר את איכות השינה ואת המעבר מערות לשינה מומלצת אכילת מזונות בעלי אנרגיה מצננת ומרגיעה (כגון שעורה, חיטה, אבטיח ותה ירוק) ועל הימנעות ממזונות בעלי אנרגיה חמה (כמו בשר בקר ואלכוהול) שיכולים לגרום לנדודי שינה.
    טיפול היפנוטי מיטיב עם אנשים הסובלים מהפרעות שינה

    סקירת שיטות טיפול

    זו הכתבה הראשונה בסדרה בה נסקור מגוון של טיפולים פסיכולוגים, הוליסטיים ומשלימים לטיפול ולהתמודדות עם בעיות שינה והפרעות שינה שונות. מקורן של הפרעות שינה רב ושונה מאדם לאדם, קיימות מבחר סיבות שמצריכות חשיבה הוליסטית ואישית לטיפול במתלוננים על נדודי שינה.
    טונייט  - הפרעות שינה זמניות

    השינה היא אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחותנו ולתפקוד מערכות גופנו. מנגנון אבולוציוני שנשמר אצל מרבית בעלי החיים, בעלי הכנף ואצל בני האדם. הפרעות שינה הם שם כולל למגוון בעיות הניכרות בכמות השינה ובאיכותה, במקצבי השינה ובתדירותה, בשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים חריגים והמתרחשים במהלכה, ובמעבר בין מצבי שינה ליקיצה.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כשאנו ישנים, ולצופה מן הצד נדמה כי אנו במצב של שינה עמוקה, מתחוללים במוחנו מספר תהליכים במקביל. גופנו ומוחנו חווים כמה מחזורי שינה; תאי עצב חוברים זה לזה ופועלים כיחידה; ומוליכים עצביים מווסתים את פעילותנו - בין מצבי עירות לשינה.
    לישון טוב

    נולד לכם תינוק חדש? זה לא אומר שאתם חייבים להיפרד לשלום משנת הלילה האיכותית שלכם, לפחות לא לזמן רב. אל תשכחו, חוסר שינה מתמשך עלול לפגוע בתפקודכם.
    טונייט לטיפול באינסומניה

    כמחצית מבני ה- 60 פלוס סובלים מנדודי שינה ויש לכך כמה פתרונות יעילים. מבוגרים שישנים היטב זוכים לבריאות נפשית וגופנית טובה יותר.
    חצי טבליית טונייט ולישון

    זה לא בשבילכם

    מתבגרים זקוקים לשינה בת כתשע שעות אך מחקרים עדכניים מוכיחים שהם ישנים פחות משמונה שעות בלילה. הרגלי השינה של מתבגרים השתנו מאוד בשנים האחרונות. הם מבלים מחוץ לבית עד לשעות הלילה המאוחרות ולעיתים רבות שותים ממריצים ואלכוהול, צופים בטלוויזיה שעות רבות או גולשים ללא הפסק ברשתות החברתיות.
    חוסר שינה

    ולהחזיר את הלילה לשליטתכם

    אם גם אתם מתקשים להירדם אתם בוודאי מחפשים לכך פתרון. חשוב לבחון את אורך החיים שלכם כדי לבדוק אולי אתם גורמים לעצמכם לקושי בהירדמות, אך אם חוסר השינה נמשך חשוב לטפל בנושא באמצעות אכילה נכונה, התעמלות, צמצום המתח הנפשי וטיפול תרופתי פשוט
    כדורי שינה

    כל מה שרציתם לדעת

    כמעט כל האוכלוסייה סובלת בשלב זה או אחר בחייה מנדודי שינה. בין אם אתם עוברים תקופה לחוצה ובין אם יש סיבה אחרת בגללה אתם לא נרדמים – אין צורך להמשיך לסבול. כיום תוכלו למצוא בבית המרקחת כדורי שינה ללא מרשם רופא שיסייעו לכם לעבור את הלילה ולקום בבוקר רעננים
    חוסר שינה

    על בריאותינו הכללית

    אל תתנו לנדודי השינה לשבש את חייכם, שינה טובה היא ערובה לחיים טובים ומאוזנים. חוסר שינה משפיע על מנגנוני גופנו ועל בריאותינו הכללית. טונייט, תרופה ללא מרשם, להקלה בהפרעות שינה זמניות מספקת פתרון לבעיה. טונייט מיועדת כעזר לשינה ואינה ממכרת.
    לכל הכתבות
    איך תרצו שנדבר?דלג על איך תרצו שנדבר?
    עבור לתוכן העמוד